خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/11 - 20:35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون عمران:

سهم خطای انسانی در تصادفات جاده 70 درصد است

**نماینده مردم شیروان در مجلس با بیان اینکه معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت راه و ترابری گزارشی از عامل‌های تصادفات جاده ای ارائه کرد، اظهار داشت: بر اساس این گزارش، سهم عامل انسانی در تصادف‌های جاده 70 درصد است.

"محمدرضا حسین‌نژاد دوین" عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت‌گو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز عصر کمیسیون، گفت: پور معلم معاون آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت راه و ترابری در گزارش عنوان کرد، بیشترین سهم عامل تصادف‌ها، به خطای انسانی بر می‌گردد، پس از آن سهم راه‌ها و جاده‌ها 17 درصد و سهم نقص خودرو 13 درصد مطرح شد.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 22 هزار نفر در تصادف‌های جاده‌ای در کشور کشته می شوند، ادامه داد: پس از قرائت گزارش این معاونت، دلایل و راهکارای پیشگیری از تصادف‌های جاده ای مطرح شد تا از حجم تصادف ها کاسته شود.

سخنگوی کمیسیون عمران با اشاره به اینکه در جلسه امروز تخصیص اعتبارات نیز بررسی شد، افزود: از مسئولان برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور، وزارتخانه راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، معاونت امور عمرانی، سازمان شهرداری‌ها، معاونت آب و فاضلاب وزارتخانه نیرو و خزانه جهت بررسی تخصیص اعتبارات نیمه اول سال 89 دعوت به عمل آمد.

وی با بیان اینکه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گزارشی از عملکرد شش‌ماه اول سال 89 و تخصیص اعتبارات ارائه کرد، افزود: بر اساس این گزارش 40 تا 44 درصد  بودجه به بخش‌های مختلف تخصیص داده شده است، در حالی که سازمان شهرداری‌ها و بنیاد مسکن و شهرسازی تنها به تخصیص 12 درصدی اشاره کرده اند.

حسین‌نژاد افزود: باتوجه به اینکه آمارهای ارائه شده یکسان نبود، مقررشد جلسه دیگری به بررسی این بودجه ها اختصاص یابد و علت این اختلاف آمار مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون عمران به دستور کار دیگر جلسه امروز کمیسیون اشاره کرد و گفت: میگلی‌نژاد نماینده مردم خارک در مجلس سوالی از وزیر راه و ترابری در خصوص حمل و نقل ساکنان این جزیره در مسیر 50 کیلومتری بر روی آب را داشت، که در نهایت این نماینده از پاسخ وزیر قانع نشد.

به گفته حسین‌نژاد، گزارشی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری‌اسلامی درخصوص عملکرد شش‌ماهه سازمان و مقایسه آن با شش‌ماه قبل به کمیسیون ارسال شده بود که به دلیل کمبود وقت، بررسی بر روی آن به جلسه بعدی روز سه شنبه 13 مهر موکول شد.

طبق دستور کار کمیسیون عمران، بررسی عملکرد و تجدیدنظر در انتخاب مشاورین کمیسیون عمران و اتخاذ تصمیم درخصوص سفرهای استانی از دیگر کارهای امروز کمیسیون بود که بررسی بر روی آنها به جاسه‌های هفته آتی موکول شد.

  • کد خبر : 28631
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار