خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/07/03 - 17:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نشست امروز کمیسیون اجتماعی مطرح شد؛

سقوط 3 درصدی نرخ بیمه کارگران ساختمانی

عضو هئیت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از موافقت شهرداری و اعضای کمیسیون متبوعش با کاهش نرخ بیمه کارگران ساختمانی از 4 درصد به یک درصد خبر داد.


صمد فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت www.icana.ir  با اشاره به حضور رییس سازمان زندان‌ها در جلسه امروز عصر کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار کرد: در این نشست آقای اسماعیلی مسائل و مشکلات زندان‌ها را مطرح و راهکارهایی ارائه کرد که رافع برخی از مشکلات سازمان زندان‌ها بود.



نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس، افزود: یکی از مباحثی که مدنظر ایشان است، بحث بازنگری در وضعیت حقوقی زندانبانان و پزشکانی بود که در زندان‌ها خدمت می‌کنند، در واقع آنها خواهان این هستند که جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شوند.



وی با بیان اینکه نظر اعضای کمیسیون دراین‌باره مثبت است، گفت: تعدادی از نمایندگان از قبل طرحی را در همین راستا تدوین کردند که به زودی در مجلس مطرح می‌شود.



فدایی دومین دستور کار کمیسیون متبوعش را بررسی وضعیت بیمه کارگران ساختمانی عنوان کرد و ادامه داد: در نشست امروز که آقای چمران به نمایندگی از شورای شهر و نماینده‌ای ازوزارت راه نیز حضور داشتند، طرح جدیدی مطرح شد که مورد موافقت شهرداری نیز بود.



دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآور شد: در این طرح نرخ بیمه از 4 به یک درصد کاهش می‌یابد، که هم اعضای کمیسیون و هم شهرداری با آن موافقت کردند؛ اما به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد، رای‌گیری برای این طرح به جلسه آینده موکول شد. 

  • کد خبر : 59296
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم