خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/08/21 - 17:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

سفر هیات مجلس شورای اسلامی به برزیل

اعضای کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدمهدی مفتح ضمن سفر به برزیل ، در دیدار با همتای برزیلی خود درخصوص گسترش روابط دوجانبه رایزنی و گفت و گو کردند.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اعضای این کمیسیون در ملاقات با جولیو دلگادو عضو هیات رئیسه مجلس نمایندگان فدرال برزیل، خواستار گسترش همکاری های و کشور به ویژه در عرصه مجالس دو کشور شدند.



مفتح عرصه تعاملات پارلمانی را بستر مناسبی برای گسترش همکاری های دو کشور برشمرد و مجلس شورای اسلامی را نماد جمهوریت و مردم سالاری در ایران خواند.



دلگادو با اشاره به اهمیت و نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه بر افزایش تعاملات پارلمانی میان دو کشور تاکید نمود.



وی افزود: من شخصاً برای پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران ارزش و احترام خاصی قائلم و در منزل خودم یک نمونه از پرچم جمهوری اسلامی ایران را نگاه داری می کنم.



اعضای کمیسیون آئین نامه مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدارهای خود با رئیس کمیسیون قانون اساسی،‌عدالت و شهروندی مجلس نمایندگان فدرال برزیل ملاقات و درخصوص فرآیند قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس نمایندگان و سنای برزیل گفت و گو و تبادل نظر گردید.



ژوآن پائولو کنیا با اشاره به اهمیت روابط میان برزیل و جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور را در سطح خوب توصیف کرد و خواستار گسترش و تقویت روابط مجالس دو کشور شد.



مفتح در این دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه وجمهوری فدرائیو برزیل در منطقه آمریکای لاتین می تواند به عنوان دو قدرت اقتصادی مهم تعاملات خوبی با یکدیگر داشته باشند.



اعضای کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن حضور در صحن علنی مجلس برزیل از نزدیک با روند قانونگذاری و رای گیری آشنا شدید و رئیس جلسه نیز با اعلام حضور هیات ایرانی و با ذکر نام اعضای هیات ایرانی از آنان تشکر کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 62621
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم