خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/21 - 19:14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن خبر داد:

سفر سه روزه کمیسیون صنایع به استان گیلان

**نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس از سفر سه روزه کمیسیون صنایع و معادن به استان گیلان خبر داد.

"رضا رحمانی" نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه سفر به استان گیلان ششمین سفر دوره‌ای کمیسیون صنایع و معادن است، تصریح کرد: کمیسیون صنایع و معادن جهت بررسی وضعیت صنعت در استان‌های مختلف کشور سفرهای استانی در نظر گرفته است، در همین راستا مقرر شد شنبه 27 شهریور اعضای کمیسیون به استان گیلان سفر کنند.

وی ادامه داد: طبق روال همیشگی سفرهای استانی کمیسیون، از وزرای مربوطه از جمله صنایع و معادن، جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی و بازرگانی دعوت کرد تا در این سفر کمیسیون صنایع را همراهی کند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن افزود: معمولا وزرا یا معاونان وزارتخانه‌ها در سفرها حضور پیدا می‌کنند.

رحمانی به برنامه سفر کمیسیون به استان گیلان اشاره کرد و گفت: در این سفر مقرر شد از واحدهای صنعتی استان بازدید به عمل خواهد آمد و جلسه‌ای با صنعتگران و تولیدکنندگان گیلان و شهرستان‌ها استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کمیسیون بررسی مشکلات صنعتی استان را به دو روش دنبال خواهد کرد، تصریح کرد: کمیسیون معمولا برای بررسی دقیق مسائل و مشکلات صنعت استان‌ها به دو روش منطقه‌ای و موضوعی وارد می‌شود؛ به این معنی که گاهی مناطق و شهرهای استان را در بین اعضا تقسیم و هر گروه موظف به بررسی تمامی ابعاد صنعتی منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین اعضای کارگروه‌های پتروشمی، هوا و فضا، ارتباطات، معدن و صنعت در حوزه کار خود استان را زیر نظر می‌گیرند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه سفر به استان‌ها برای اعضای کمیسیون تخصصی مجلس اهمیت ویژه‌ای دارد، تاکید کرد: در بازدید از مناطق مختلف کشور و استان‌ها، اطلاعات نمایندگان جهت ارائه راه حل‌های مناسب افزایش می‌یابد و به عنوان یکی از اعضای کمیسیون تخصصی مجلس از جای جای ایران مطلع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات استان پس از سفر به آن منطقه رها نمی‌شود، اظهار داشت: مهمترین بخش سفرهای دوره‌ای کمیسیون، تشکیل جلسه پس از اتمام سفرها است.

رحمانی ادامه داد: پس از سفرهای استانی، کمیسیون از وزرا و مسئولان مربوطه استانی جهت بررسی مشکلات و  ارائه راه حل مناسب دعوت می‌کند.

  • کد خبر : 27227
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار