خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/03 - 19:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
علیرضا مرندی:

سرپوش گذاشتن بر واقعیت ایدز مشکل را حل نمی‌کند

**عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: سرپوش گذاشتن به وجود مساله ایدز در کشور نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه بسیار خطرآفرین خواهد بود.

"علیرضا مرندی" در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت درخصوص خطرهای مرتبط با بیماری ایدز در کشور اظهار داشت: باید مطابق با شأن، اعتقاد و متناسب با درک مردم در آموزش و پرورش، دانشگاه ها و جامعه موضوع خطرات ایدز را توضیح دهیم.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به این که بیماری ایدز به چند طریق از جمله از طریق مادر به نوزاد، (از طریق انتقال خون) یا در قالب خون های آلوده یا در جراحی ها و پزشکی یا دندانپزشکی یا به واسطه استفاده از سرنگ های چند باره یا رفتارهای پرخطر جنبی انتقال می یابد، لازم است اطلاع رسانی در این خصوص به نحو مناسب صورت گیرد.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی تصریح کرد: تحقیقات نشان دهنده این است احتمال انتقال ایدز از مادر به نوزاد یا انتقال از طریق خون های آلوده یا در دندانپزشکی بسیار اندک  است؛ اما انتقال ایدز از طریق سرنگ های آلوده و رفتارهای مقاربتی بسیار بالاست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در سالهای گذشته مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توزیع سرنگ های یکبارمصرف چه در زندانها، چه در پارک ها در صدد مقابله با این بیماری کشنده درآمدند، به همین دلیل لازم است بار دیگر این موضوع مدنظر مسئولان قرار گیرد.

مرندی خاطرنشان کرد: لازم است دولت و رسانه ها درصدد مقابله و اطلاع رسانی با بیماریهای مقاربتی برآیند، به نحوی که خطرهایی که در هنگام اقامت یا سفر به کشورهای خارجی وجود دارد برای افراد و جوانان توضیح داده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی مقابله با زنان خیابانی آلوده به ایدز را به عنوان یک موضوع مهم در کنترل بیماری (اچ.ای.وی) ذکرکرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی در کتابهای درسی می تواند تاثیر بسزایی در مقابله با شیوع بیماری مهلک ایدز خواهد شد.

  • کد خبر : 23188
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار