خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/20 - 17:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ناظر شورای آموزش و پرورش استثنایی:

سرنوشت کودکان استثنایی برای مسئولان مهم نیست

**نماینده مردم تاکستان با نارضایتی از برگزار نشدن جلسات شورای آموزش و پرورش استثنایی گفت: متاسفانه موضوعی که اهمیتی برای کسی نداشته باشد وقت، اعتبار و جلسه‌ای نیز نخواهد داشت.

"امیر طاهرخانی" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از برگزار نشدن جلسات شورای آموزش و پرورش استثنایی خبر داد و افزود: هنوز توجه کافی به کودکان استثنای نمی‌شود و گویا سرنوشت این کودکان برای مسئولان و دست‌اندرکاران مهم نیست.این موضوع از برگزار نشدن جلسات این شورا کاملا مشهود است. زیرا اگر این مسئله برای آنها با اهمیت بود قطعا وقت و اعتبار کافی برای این کودکان در نظر می‌گرفتند.

وی تصریح کرد: تاکنون دلیل برگزار نشدن جلسات از سوی وزارت آموزش و پرورش مشخص نشده است و ما نیز اطلاعی از کم و کیف آموزش این گونه مدارس در دست نداریم.

طاهرخانی به مدارس کودکان استثنایی در سایر استان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: آمار کمی و کیفی این مدارس در برخی از استان‌ها حاکی از این است که به مسئله آموزش کودکان استثنایی و مشکلاتشان کمتر توجه می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان ذیربط عنایت بیشتری نسبت به این موضوع و ارائه گزارش کار این مدارس داشته باشند.

در حالی که در اردیبهشت ماه سال جاری "علی عباسپور تهرانی‌فرد" رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی علت تشکیل نشدن جلسات این شورا داده بود اما این کمیته پس از گذشت 3 ماه هنوز تشکیل نشده است و علت آن هنوز مشخص نیست.

با نزدیکی به آغاز سال تحصیلی مسئله مدارس و تحصیل کودکان استثنایی به یکی از بزرگترین دغدغه‌های والدین این کودکان تبدیل شده است که همگی به تصمیمات و چاره‌اندیشی مسئولان چشم دوخته‌اند و این موضوع توجه بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

  • کد خبر : 24697
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار