خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/27 - 17:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده مردم سمیرم:

سرمایه کشاورزان منطقه درحال نابودی است

** نماینده مردم شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات حوزه انتخابیه سمیرم گفت: همچنان مشکلات کمبود آب را داریم که هرچه به سمت پایان تابستان می‌رویم، این مشکل نیز بیشتر می‌شود. سطح منابع آبی پایین‌تر رفته و چشمه‌ها، قنوات و چاه‌ها خشک می‌شوند.

"بهروز جعفری" در گفت و گو با روزنامه نسل فردا، افزود: در واقع در حال حاضر سرمایه کشاورزان در حال نابودی است. البته تلاش‌هایی شده است که یکی، دو مورد طرح انتقال آب انجام شود تا حداقل اگر برای امسال هم ممکن نبود، کشاورزان برای سال‌های بعد امیدوار باشند. یکی از این طرح‌ها که پیش‌تر هم به آن اشاره شده است، پروژه آبرسانی تنگاب است که در حال حاضر مجری آن مشخص شده است و باید مطالعات آن انجام شود که اگر خشکسالی دیگری در سمیرم روی دهد، با استفاده از این پروژه دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

وی درباره وام‌های کشاورزی کشاورزان و باغداران نیز خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی هم برای استمهال وام‌های کشاورزی صورت گرفته است که همچنان یکی از معضلات استان است. این مورد یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور بوده است که تا الان نتیجه‌ای نداشته و مدام نیز اخطاریه وام برای کشاورزان ارسال می‌شود. البته بانک کشاورزی همکاری‌هایی کرده است و این وام‌ها را جابه‌جا می‌کند تا فشار کمتری به کشاورز و باغدار وارد شود. اعتقاد داریم این هم یک مسکن است والان کشاورزان خواهان استمهال وام‌ها بدون پرداخت سود هستند.

جعفری در ادامه یادآور شد: در سایر بخش‌ها پروژه‌ها فعال هستند و خیلی خوب فعالیت می‌کنند. در طرح‌های آبرسانی شهری، روستایی و فاضلاب به خصوص در سمیرم اعتبارات خوبی منظور شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات فرهنگی انجام شده در این شهرستان نیز گفت: در بخش‌های فرهنگی نیز چند مدرسه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند. اما مورد دیگری در حوزه کشاورزی که سال‌های پیش هم وجود داشته و باز هم به چشم می‌خورد، فروش نرفتن محصولات کشاورزی است. به عنوان مثال در منطقه پادنا سیب مناسبی وجود دارد اما امسال به دلیل ضررهای گسترده پارسال کسی برای خرید مراجعه نکرده است. فکر می‌کنم که دولت باید خرید تضمینی سیب را هرچه سریع‌تر و به موقع اعلام کند تا مانند پارسال که دیر اعلام شد، نشود.

  • کد خبر : 25291
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار