خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/06 - 17:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی فراکسیون شهری و روستایی:

سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده نامطلوب است

**سخنگوی فراکسیون شهری و روستایی معتقد است برای سرعت بخشیدن به نوسازی بافت‌های فرسوده باید بخش خصوصی فعال شود.

"محمد رضا حسین نژاد دوین" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت در خصوص وضعیت فعلی بافت های فرسوده کشور گفت: در حال حاظر سرعت نوسازی بافت های فرسوده در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، اما امیدروارم با طرحی که مجلس در برنامه پنجم توسعه برا ی احیاء بافت های فرسوده تصویب کرد، شاهد تسریع در این امر باشیم.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بافت های فرسوده بافت هایی است که وضعیت عرضی معبر کمی دارند و مستحکم نیستند، گفت: هدف از احیاء این بافت ها تجمیع قطعات کوچک و ایجاد طرح شهرسازی جدید با احیاء این بافت ها است.

وی خاطر نشان ساخت: در حال حاظر 65هزار هکتار بافت فرسوده در کشور شناسایی شده است که این رقم افزایش نیز خواهد داشت و طبق برنامه ریزی که در برنامه پنجم شده است، باید سالی تقریبا 10 هزار هکتار از این بافت فرسوده نوسازی شود.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه از آنچه برای نوسازی بافت های فرسوده در برنامه چهارم در نظر گرفته شده بود، تنها 7درصد عملی شد گفت: مشکلاتی در اجرایی شدن این قانون وجود داشت که از جمله می توان به موارد حقوقی در مورد صاحبان ملک ها و راضی شدن آنها برای فروش ملک، نداشتن اعتبار مالی لازم برای اجرای این طرح و همچنین تنگناهای اجرایی که در خود این قانون وجود داشت اشاره کرد.

حسین نژاد دوین با بیان اینکه یکی از ایرادات برنامه چهارم توسعه انشایی بودن آن است، گفت :در برنامه چهارم طراز مالی و فیزیکی احکام با یکدیگر متناسب نبود، در برنامه پنجم سعی کردیم تا این مشکل را حل کنیم  و برنامه ریزی ها بر اساس واقعیت باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت بافت های فرسوده کشور به گونه ای است که هر چقدر بودجه به آن تخصیص دهیم باز هم کم می آوریم، گفت: لازم است تا بخش خصوصی وارد عرصه شود و دولت با عمل به اصل 44 برخی امور را به به شرکت های خصوصی  واگذار کند.

  • کد خبر : 34469
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار