خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/29 - 12:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سیدرمضان شجاعی کیاسری:

سازمان حمایت از برنجکاران تشکیل می‌‌شود

**نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی از تشکیل سازمان حمایت از برنجکاران در سه استان شمالی کشور خبر داد.

«سیدرمضان شجاعی کیاسری» در گفت‌وگو با نشریه وارش گفت: در جلسه‌ای که با حضور مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی و مسئولان و نمایندگان سه استان شمالی کشور در استانداری مازندران با موضوع کلی بازگویی مشکلات و مسائل کشاورزان برگزار شد، مقرر شد سازمان حمایت از برنج کاران تشکیل شود.

 وی درباره این نشست گفت: در این جلسه که با حضور نمایندگان هر سه استان شمالی یعنی مازندران، گلستان و گیلان تشکیل شد، موضوع محوری تعیین قیمت برنج و رفع مشکلات کشاورزان بود.

این نماینده ادامه داد: وزیر بازرگانی بعد از شنیدن سخنان نمایندگان برای حمایت از کشاورزان تأکید کردکه برنج کیفی (هاشمی و طارم) با قیمت 2200 تومان از کشاورزان خریداری شود. همچنین خرید برنج پر محصول نیز با سقف 14 درصد بیش از سال گذشته صورت گیرد.

شجاعی کیاسری همچنین با اشاره به دغدغه کشاورزان و نمایندگان مبنی بر واردات برنج در زمان برداشت برنج داخل گفت: وزیر بازرگانی قول داده است از مرداد تا بهمن ماه تعرفه برنج وارداتی 50 درصد افزایش یابد تا قیمت آن نزدیک به قیمت برنج داخلی شود. همچنین قرار شده صدا و سیما تا پایان سال از تبلیغ هرگونه برنج خارجی در تلویزیون جلوگیری کند.

نماینده مردم ساری با اشاره به سازمان حمایت از برنجکاران گفت: این سازمان قرار است سال اول زیر نظر و حمایت وزارت بازرگانی اداره شود و در سال آینده به صورت مستقل فعالیت کند.

وی ادامه داد: درباره مشکل دیگر کشاورزان که عبارت بود از به فروش نرفتن برنج داخلی، مقرر شد وزارت بازرگانی علاوه بر استفاده از همه امکانات خود در سه استان شمالی، از ظرفیت سازمان تعاون روستایی نیز بیش از پیش استفاده کند.

شجاعی کیاسری افزود: با اجرای این امر پیش‌بینی شده برنجکاران حداکثر ظرف 12 ساعت برنج خود را به مراکز خرید تحویل دهند و همچون سال گذشته سه یا چهار روز در نوبت صف طولانی نباشند.

در این جلسه مقرر شد وزیر بازرگانی یا معاونین وی برای نظارت بر نحوه اجرای تصمیمات این جلسه در مهرماه سفری به سه استان شمالی داشته باشند و از نزدیک در جریان امور قرار گیرند.

  • کد خبر : 25359
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار