خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/23 - 19:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
شجاعی‌کیاسری:

ساحل دریاها باید متولی داشته باشد

**نماینده مازندارن با انتقاد از نبود متولی برای ساحل این استان تاکید کرد: باید سازمانی مسئولیت ساماندهی به دریاها را به عهده بگیرد تا هم از آن درآمدی کسب و خدمات بدهد و هم رضایت مردم را جلب کند.

"سید رمضان شجاعی کیاسری"، با تاکید بر اینکه دریا مرکزی تفریحی، توریستی و ملی است، به خبرگزاری خانه ملت گفت: به دلیل اهمیت دریاها در کشور باید سازمانی برای توسعه و عمران دریاها در کشور افتتاح شود و مسئولان نسبت به بودجه آن نگاه ملی داشته باشند.

مشکلات دریای مازندران برای این استان تنها به تعداد غرق شدگان هر ساله محدود نیست. کشته هایی که شجاعی می گوید اگر تعدادشان بیشتر از پارسال نباشد، کمتر نیست. از سوی دیگر، متولیان ساحل مازندران هر هفته با تذکرات جدی ائمه جمعه شهرهای کناره دریای خزر مواجه اند که به حق نسبت به وضعیت فرهنگی در این منطقه اعتراض دارند.

به گفته شجاعی کیاسری مشکل دیگر این دریا گرانی شهرهای ساحلی آن است؛ چرا که بسیاری از مسافران برای تفریح به این منطقه می آیند و از آنجایی که بدون هیچ مشکلی پول خرج می کنند و این در حالی است که مردم بومی نمی توانند از پس این خرج و گرانی کالاها بر بیایند.

عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: دیگر کشورهایی که میزان گردشگران آن بسیار بیشتر از ایران است، سازمانی برای مدیریت و رسیدگی به گردشگران و برای نمونه رسیدگی به امور ساحل دریاها دارند که هم از دریا درآمدی حاصل شود و هم مردم محلی از این درآمد منتفع شوند و رضایتمندی گردشگران بیشتر شود.

  • کد خبر : 24921
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار