خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/07/26 - 15:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نشست امروز کمیسیون بهداشت مطرح شد:

زمین‌های کشاورزی در اطراف تهران؛ دلیل آلودگی آب‌ها

در نشست امروز عصو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مقرر شد در رابطه با آبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد تا مشخص شود کدام مناطق بیشتر موجب آلودگی آب‌ها می‌شوند.


حسن تامینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح مباحث مطرح شده در جلسه امروز عصر کمیسیون متبوعش اظهار کرد: معاون بهداشت وزارت بهداشت و همچنین معاون وزیر جهاد کشاورزی گزارشی درباره آبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب ارائه کردند.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: همه به این موضوع اذعان داشتند که برخی از زمین‌های کشاورزی در اطراف تهران باعث آلودگی آب‌ها می‌شود.



وی ادامه داد: مردم باید دقت لازم را برای شست‌وشوی بهداشتی سبزیجات رعایت کنند و به هیچ سبزی اعتماد نکنند.



سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم همچنین به دومین دستور کار این کمیسیون که درباره اجرای بند «و» ماده 34 قانون برنامه پنجم توسعه است، اشاره کرد و افزود:‌ در این رابطه نیز معاون درمان و بهداشت وزارت بهداشت گزارشی ارائه کرد که بر اساس مقرر شد هر کشاورزی به دلخواه خود از انواع مختلف کودهای شیمیایی استفاده نکند.



بر اساس بند «و» ماده 34 قانون برنامه پنجم توسعه؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است با همکاری وزارت جهاد کشاورزی مقدار مصرف مجاز سموم و کودهای شیمیایی برای تولید محصولات باغی و کشاورزی را مشخص و عرضه محصولاتی که به صورت غیرمجاز از سموم و کودهای شیمیایی استفاده کردهاند را ممنوع کند.



وزارت جهاد کشاورزی موظف است ضمن اطلاعرسانی و فرهنگسازی در زمینه کاهش استفاده از سموم و کودهای شیمیایی امکان دسترسی مردم را به محصولاتی که از سلامت لازم برخوردارند فراهم آورد./



پایان پیام

  • کد خبر : 61026
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم