خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/15 - 15:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
داریوش قنبری:

روند دولتی شدن تامین اجتماعی با ماهیت این سازمان مغایرت دارد

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی به دلیل اینکه مسایل مربوط به کارگران و بازنشستگان را به عهده دارد نباید ماهیتش دولتی شود.

"داریوش قنبری" در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درخصوص تغییر یافتن سازمان تامین اجتماعی به صندوق گفت: روندی که دولت درخصوص سازمان تامین اجتماعی در پیش گرفته در جهت دولتی شدن آن است.

وی خاطرنشان کرد: روند دولتی شدن سازمان تامین اجتماعی با ماهیت این سازمان غیردولتی مغایرت آشکار دارد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیسیون اجتماعی پس از تعطیلات مجلس موضوع سازمان تامین اجتماعی و تغییر ماهیت دادن آن از طرف دولت را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دولت باید براساس اصل 44 قانون اساسی در راستای کوچک کردن دولت و کاهش تصدی‌گری حرکت کند اما متاسفانه ما شاهد عکس این موضوع هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در ماه‌های اخیر به جای کاهش تصدی‌گری سعی کرده سازمان تامین اجتماعی را تحت پوشش خود قرار دهد یا اقداماتی در جهت تسلط بر شهرداری‌ها به عمل آورد یا خبرگزاری جمهوری اسلامی را در زیرمجموعه ریاست جمهوری قرار دهد.

این نماینده مجلس یادآور شد: مجلس به طور حتم در مقابل اقدام‌های نسنجیده دولت مسائل را در قالب سووال، تذکر و...مورد پیگیری قرار می‌دهد.

  • کد خبر : 24136
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار