خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/18 - 07:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جهانبخش امینی تاکید کرد:

رود آبشوران کرمانشاه نیازمند توجه

**نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه به دلیل ریختن فاضلاب‌های کشاورزی به رودخانه آبشوران این شهر با مشکلات زیست‌محیطی مواجه شده است، گفت: این رود از میانه شهر می‌گذرد و برای رفع مشکلات آلودگی آن، مسئولان باید بیشتر توجه داشته باشند.

با گسترش شهر کرمانشاه رودخانه قره‌سو که از میان شهر عبور می کند با مشکلات زیست محیطی مواجهه شده است، مهمترین دلیل آلودگی این رودخانه ریختن آبشوران به داخل رود و پس از آن ریختن فاضلاب های کشاورزی است؛ به طوری که این رودخانه امروز تبدیل به فاضلاب شده است.

«جهانبخش امینی» در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت درباره این مشکل گفت: آبشوران از وسط شهر می گذرد، ولی به خاطر اینکه پساب ها در این بوی تعفن آشغال می ریزند و با بودجه آب و فاضلاب استان این رود تا حدی ساماندهی شده است و قسمت هایی از این رودخانه مسقف شده است.

در سال های پیشین این رودخانه بیش از ۱۵ نوع ماهی را در خود جای می داده به طوری که شغل برخی از بومیان منطقه از راه صید و فروش ماهی تأمین می شده است، اما امروزه این زیستگاه به کلی تخریب شده است و مسئولان استان به دنبال آن هستند تا 13 کیلومتر باقی مانده این رود را مسقف کنند، شاید بدین ترتیب کمی از بوی تعفن این رود که اکنون به کانال فاضلاب تبدیل شده کاسته شود.

به گفته امینی آبشوران اکنون به تصفیه خانه ای در خارج شهر منتقل می شود و سپس به زمین های کشاورزی می ریزد.

وی افزود: برای ساماندهی این رود به دو میلیارد تومان نیاز داریم که امیدواریم با همکاری وزارت نیرو این بودجه محقق شود.

  • کد خبر : 24383
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار