خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/10 - 20:16
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
امینی:

رفع بیکاری مهم​ترین خواسته مردم کرمانشاه است

**نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی رفع بیکاری را مهمترین خواسته مردم استان کرمانشاه عنوان کرد.

نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان و اساساً در کلیه پیگیری‌ها و دیدارهای متعدد خود برای رفع معضلات استان موضوعات متعددی را در دستور کار قرار داده و با عزمی مشترک و جدی آنها را به عنوان مطالبات عمومی مردم مطرح و در کنار تلاش‌های پیگیرانه خود بر پرداختن به مسائل ملی، در گام نخست این مسائل را نیز مطرح و خواستار رفع آنها و بکارگیری ظرفیت‌های کشور برای خدمت بیشتر به مرزنشینان غیور کرمانشاهی هستند.

نشریه باختر در گفت‌وگویی کوتاه محورهای اصلی مطالبات نمایندگان استان را از "جهانبخش امینی" نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی جویا شد که وی با اشاره به مشکلات متعدد مردم در استان، بیکاری را مهمترین مشکل مردم استان ذکر کرد و گفت: باید با ایجاد صنایع و توجه به کشاورزی این مشکل را به صورت اساسی رفع کرد.

وی، بیکاری و عدم درآمد کافی را یکی از مشکلات اساسی اقشار مختلف مردم کرمانشاه ذکر کرد و گفت: بیکار به حدی در استان مشاهده می‌شود که در هر خانواده می‌توان چند نفر بیکار مشاهده کرد و این مشکلات متعدد روحی و روانی را بر مردم این منطقه تحمیل می‌کند و اگر دولت با رونق دادن صنایع به‌خصوص صنایع بزرگ در کرمانشاه در رفع این مشکل گام برندارد در آینده با معضل بزرگی در کرمانشاه مواجه خواهیم شد که‌سایه خود را بر تمامی معضلات دیگر نیز گسترانیده و آسیب‌های بزرگی را در پی دارد.

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: دولت و مسئولین می‌توانند با رونق دادن به بازارچه‌های مرزی و توجه به امر صادرات و واردات به امر اشتغالزایی کمک کرده و گامی اساسی در این زمینه بردارند و همچنین توجه به بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان می‌تواند در این راستا نقش آفرین باشد.

گرد و غبار کرمانشاه نیازمند نگاهی فراملی

نماینده کرمانشاه گرد وغبار ناشی از هوای عراق را یکی دیگر از معضلات استان ذکر کرد و گفت: این گردوغبار هراز چندگاهی وارد کرمانشاه می‌شود و زندگی مردم را مختل می‌کند به گونه‌ای که شرایط زندگی را برای مردم سخت کرده و با مختل کردن بسیاری از فعالیت‌ها عرصه را بر مردم برای داشتن زندگی مطلوب تنگ می‌کند و با ایجاد بیماری‌های مختلف در افراد، ‌سلامت آنها را به خطر انداخته و در مجموع پیش زمینه‌های لازم را در طولانی مدت برای مهاجرت فراهم ساخته و فرصت‌های بسیاری حتی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و. . . را از استان می‌گیرد که لازم است مسئولین به این موضوع که یک مشکل فراملی است توجه کرده و با کمک دولت عراق در راستای حل آن اقدام کنند. وی عنوان کرد: در همه دیدارها با مقامات نظام از جمله رئیس‌جمهور و رئیس مجلس خواستار فکری جدی و ویژه برای رفع این مشکل شدیم و البته راهکارهای لازم در این بخش نیز وجود دارد که می‌توان از طرق مختلف راهکارهای رفع این مشکل بزرگ که طی سال‌های اخیر به‌وجود آمده را بررسی و در قالب کارگروهی برای رفع آنها اقدام کرد.

کمبود آب شرب

امینی کمبود آب شرب در برخی روستاهای استان را یکی دیگر از مشکلات استان کرمانشاه ذکر کرد و گفت: این معضل به عنوان موضوعی جدی بر سر راه ماندن مردم در روستاها قلمداد می‌شود که با توجه به نسبت بالای جمعیت روستایی و تولیدگر در استان کرمانشاه در مقایسه با جمعیت شهری می‌تواند بستر خلق بحران مهاجرت به شهرها وحاشیه نشینی را فراهم کند که در این صورت باید تبعات گسترده‌ای در این بخش را انتظار داشت.

نماینده مردم کرمانشاه ادامه داد: متأسفانه در برخی از مناطق روستایی مردم از آب بهداشتی و شرب مناسب برخوردار نیستند و لازم است تا مسئولین بهداشتی و همچنین دولت در این زمینه چاره اندیشی کنند تا حداقل خواسته یک انسان در این استان فراهم شود.

باید دقت کنیم مشکلی بر مشکلات افزوده نشود

جهانبخش امینی عدم پرداخت پول کشاورزان که ناشی از تحویل محصول گندم به مراکز خدماتی و تعاونی روستایی است را یکی دیگر از مشکلات مردم استان در این مقطع عنوان کرد و گفت: متأسفانه دولت در این زمینه دیر اقدام می‌کند و کشاورزان روزها برای گرفتن زحمات دسترنج خود سرگردان هستند و همین امر باعث ناراحتی و نارضایتی آنان می‌شود که نباید کشاورزی را که با تلاش مستمر پس از ماهها محصول گندم خود را برداشت و آماده تحویل به مراکز کرده مدت‌ها در انتظار پول آن بماند و با مشکلات متعددی نظیر درخواست وام از بانک‌ها برای گذران زندگی مواجه شود.

امینی خواستار گازرسانی بیشتر به استان کرمانشاه شد

امینی نماینده مردم کرمانشاه ضمن اشاره به تلاش‌های دولت در طول سال‌های اخیر برای گازرسانی به مردم منطقه، ‌خواستار تسریع در گازرسانی به روستاهای این استان شد و گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته در طول سال‌های اخیر قرار بر این شده تا مشکل عدم گازرسانی برابر استاندارد در استان در مقایسه با استان‌های دیگر، از طریق خط ششم گازرسانی کشور که به سرعت در حال اجراست، ‌انجام شود که امیدواریم با سرعت هر چه بیشتر این پروژه به بار بنشیند.

  • کد خبر : 23741
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار