خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/24 - 17:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در کمیسیون اجتماعی صورت گرفت

رفع ایردات شورای نگهبان برای تشکیل وزارت امور زیربنایی و ارتباطات

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از رفع ایراد شورای نگهبان بر طبق اصل 133 قانون اساسی برای تشکیل وزارت امورزیربنایی در این کمیسیون خبر داد.


"محمدرضا محسنی ثانی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، تصریح کرد: به کمیسیون اجتماعی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه تشکیل وزارت امور زیربنایی ماموریت داده شد.



نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان در جلسه کمیسیون اجتماعی نظرات گوناگون و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.



وی همچنین افزود: شورای نگهبان با استناد به اصل ۱۳۳قانون اساسی تشکیل وزارتخانه امور زیربنایی را مغایر قانون اساسی خوانده بود که در این جلسه، کمیسیون ایرادات شورای نگهبان بر طبق اصل 133 قانون اساسی را برای تشکیل وزارت امور زیربنایی برطرف کرد و با توجه به مصوبه امروز برای تشکیل این وزارتخانه منعی وجود نخواهد داشت.



این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در عین حال مقرر شد  در کنار مصوبه قبلی، پیشنهاد برخی نمایندگان مبنی بر حذف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چناچنه معذوریت قانونی نداشته باشد در صحن مطرح شود.



به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، این نهاد طی نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی اعلام نمود:



 لایحه تشکیل وزارت امور زیر بنایی مصوب جلسه ۱۱خرداد ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی، در جلسه مورخه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر شورا به شرح زیر اعلام می گردد:



 - با توجه به عدم تعیین شرح وظایف نهائی وزارت امور زیر بنایی در ماده (۱)، و در نتیجه عدم امکان تعیین وزیر برای آن وزارتخانه، واگذاری مسئولیت تهیه شرح وظایف نهایی آن به وزیر امور زیر بنایی در ماده (۳) مغایر با اصل ۱۳۳ قانون اساسی و نظریه تفسیری مربوط به آن شناخته شد.

  • کد خبر : 51143
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار