خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/05/02 - 17:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

رسانه ملی در تولید طنزهای شبانه اخلاق را در نظر بگیرد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که رسانه ملی باید در رواج اخلاق مداری در جامعه تلاش کند خاطر نشان کرد: طنز ساختمان پزشکان مشکلات اخلاقی بسیاری دارد .


"سید رمضان شجاعی کیاسری" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)،  در تشریح جلسه امروز یکشنبه 2مرداد ماه کمیسیون فرهنگی گفت: در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا و اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی در دستور کار قرار داشت.



نماینده مردم ساری در مجلس ادامه داد: در بررسی لایحه یک فوریتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بخش عمده ای از وظایف به عهده کمیسیون فرهنگی مجلس بود برای پیشگیری از ورود کالاهای فرهنگی که به صورت قاچاق در کشور سرازیر می شوند.



وی با اشاره به حساسیت ورود کالاهای فرهنگی به کشور خاطر نشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس برای حل این مشکل دو تبصره ارائه کرد،در تبصره اول نام برخی از سازمان ها و نهاد های فرهنگی مثل وزارت ارشاد، دفتر تبلیغات قم، بسیج و شورای عالی اصناف را به لیست نهادهای مرتبط با ورود کالاهای فرهنگی اضافه کرد، تا برای این نهاد ها سهم نظارتی تعریف شود.



شجاعی کیاسری در مورد تبصره دوم لایحه یک فوریتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در این تبصره مقرر شده که 30درصد از درآمد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تناسب فعالیت دستگاه های فرهنگی به آنها پرداخت شود.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی ها به عنوان موضوع دیگر جلسه کمیسیون فرهنگی افزود: این موضوع با حضور کارشناسان اقتصادی انجام گرفت و در جلسه بعدی که روز سه شنبه دنبال می شود این اصلاحیه به رای گذاشته خواهد شد.



این نماینده مجلس درتشریح برنامه های دیگر جلسه کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: اخیرا سریال طنز "ساختمان پزشکان" در حال پخش است که روند ضد فرهنگی این سریال نگرانی‌هایی را در کمیسیون فرهنگی ایجاد کرده است.



وی ادامه داد: اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس با بررسی مضامین مختلف این سریال از صدا و سیما به عنوان یک رسانه پرمخاطب به خاطر تولید و پخش این سریال انتقاد کردند.



شجاعی کیاسری یکی از مشکلات این سریال را خروج از حدود اخلاقی دانست واظهار داشت: ترویج روابط آزاد میان چند نامحرم و رد و بدل شدن دیالوگ‌های ناهنجار بازیگران این سریال، یکی از مهمترین معضلات مجموعه ساختمان پزشکان است که رسانه ملی باید در این زمینه پاسخگو باشد.

  • کد خبر : 54750
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار