خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/24 - 18:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
تامینی‌لیچائی خبر داد:

راهکارهای جلوگیری از آلودگی آب تهران در کمیسیون بهداشت و درمان

**سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از آخرین مصوبات کمیسیون متبوعش خبر داد و افزود: برای جلوگیری از ادامه آلودگی‌های بخش‌هایی از آب تهران راهکارهایی مطرح شد که امیدواریم با ادامه این روند آلودگی آب در این بخش‌ها برطرف شود.

"حسن تامینی‌لیچائی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مسئله آلودگی آب تهران و بررسی آن در کمیسیون اظهار داشت: مسئله آلودگی آب تهران از سوی وزیر بهداشت و درمان تکذیب شده بود اما با ارائه گزارشی از راهکارهای جلوگیری از این آلودگی، از نگرانی‌ها کاسته شد.

وی تصریح کرد: استفاده از دستگاه "RO" برای تشخیص آلودگی، کم کردن فشار آب و همچنین ممنوعیت برداشت از 35 حلقه آب که احتمال ایجاد آلودگی در آنها وجود داشت، راهکارهایی بود به کمیسیون ارائه شد.

تامینی‌لیچائی یادآور شد: البته مسئولیت پیگیری این موضوع و ارائه گزارش در این رابطه بر عهده آقای محسنی‌بند‌پی بود که متاسفانه ایشان در جلسه حضور نداشتند به همین دلیل ادامه بررسی این موضوع به جلسه روز سه‌شنبه موکول شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با ادامه این روند و استفاده ار راهکارهای مطرح شده تهران با آلودگی آب مواجه نخواهد شد.

الحاق برای انسجام و کاهش هزینه‌ها

لایحه الحاق سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی یکی دیگر از موضوعاتی بود که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در این رابطه گفت: این لایحه نخست در سال 1373 مطرح شد اما در جلسه امروز کمیسیون در نهایت به تصویب رسید که سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در فهرست نهادهای عمومی غیر دولتی قرار بگیرد.

نماینده مردم رشت هدف از این ادغام را ایجاد انسجام در بیمه نیروهای مسلح دانست و افزود: با توجه به مصوبه 21/09/89 هیات وزیران این لایحه در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت. که مطابق ماده 174 برنامه سوم توسعه و تدابیر رهبر معظم کل قوا، این ادغام برای صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها در کمیسیون به تصویب رسید.

وی همچینن درمورد واگذاری تعرفه‌های بخش خصوصی به دولتی گفت: در این رابطه بحث‌های خوبی صورت گرفت و گزارشی نیز از آقای پزشکیان در این‌باره داشتیم که هنوز نتیجه‌گیری در مورد آن نشده است.

  • کد خبر : 25000
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار