خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/17 - 07:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
داریوش قنبری:

راهکارهای برون‌رفت آمار بیکاری 30 درصدی در ایلام بررسی شد

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مهمترین موارد مورد بحث در مجمع نمایندگان ایلام را راهکارهای برای برون رفت از بیکاری 30 درصدی در سطح استان ذکر کرد.

"داریوش قنبری" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص جلسه مجمع نمایندگان ایلام در مجلس گفت: با توجه به اینکه آمار بیکاری در سطح استان (ایلام) بیش از 30 درصد رسیده و جامعه با بحران  اشتغال و مشکلاتی از این قبیل مواجه است؛ بنابراین در آخرین جلسه نمایندگان که قبل از تعطیلات مجلس بود این مسایل مورد برسی قرار گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه آمارهای رسمی به غلط وضعیت بیکاران در سطح استان ایلام را بین 10 تا 12 درصد اعلام کرده اند که تحلیل این اختلاف فاحش بسیار پرمعناست.

نماینده مردم ایلام، شیروان، چرداول و ایوان در مجلس در ادامه یادآور شد:در آخرین جلسه همچنین موضوع آلودگی هوا ناشی از گردوغبار و ریزگردهای عربی، مسایل سیاسی و امنیتی استان نیز به بحث گذاشته شد.

قنبری یادآورشد: مقررشد نمایندگان نمایندگان استان مسایل و مشکلات موجود از جمله بیکاری و راههای برون رفت از آنرا در قالب سووال از وزرای کار و اموراجتماعی ،صنایع و معادن و نفت مورد پیگیری قرار دهند.

این نمانیده مجلس شورای اسلامی در خصوص ریز گردهای عربی گفت: موضوع ریزگردهای عربی تبدیل به موضوعی ملی و بین المللی شده لازمست مسوولان وزارت امورخارجه و رییس سازمان محیط زیست نسبت به اثرات گردوغبار های ناشی از بیایانهای عراق را پیگیری کنند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: اعضای مجمع نمایندگان ایلام در مجلس هر ماه جلساتی را با استانداری برای حل مشکلات استان برگزار می کنند.

وی یادآورشد : جلسه آینده مجمع نمایندگان استان ایلام در روز 25 مرداد ماه برگزار می شود.

  • کد خبر : 24268
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار