خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/12 - 18:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون عمران:

دولت پروژه پدافند غیرعامل را هرچه سریع تر اجرایی کند

**عضو کمیسیون عمران، افزایش آمادگی کشور در برابر تهدیدهای خارجی را مهمترین نیاز کشور خواند و گفت: دولت باید پروژه پدافند غیرعامل کشور را هر چه سریع‌تر اجرایی کند.

"علی اکبر اولیا" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت تأکید کرد: با توجه به اهمیت بالای پدافند غیرعامل در کاهش تهدیدهای خارجی، لازم است دولت، هر چه سریع تر دستورالعمل فنی این پروژه را به مجلس تحویل دهد.

اولیا با تأکید بر نیاز کشور به ایمن سازی تأسیسات دفاعی و امنیتی، تصریح کرد: دولت باید موضوع مکان یابی و ارتقای سطح امنیتی پروژه های عمرانی کشور را در اولویت کاری برنامه های خود در سال آینده قرار دهد و در زمینه اطلاع رسانی به سازمان ها و نهادهای تحت نظر خود بیش از این تلاش کند.

وی تصریح کرد: کمیسیون عمران در جلسه امروز (سه شنبه 12 بهمن) خود، گزارش نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در باره تدوین اهداف و برنامه‌های اجرایی برنامه پنجم توسعه را بررسی کرد.

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، برای کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های عمرانی و امنیتی کشور، دولت موظف است، استانداردهای فنی مورد نیاز پدافند غیرعامل در سال نخست برنامه پنجم را تدوین کند.

همچنین دولت باید با ایجاد سامانه پایش، هشدار و خنثی‌سازی در باره تهدیدهای نوین در مراکز حیاتی، حساس و مهم و ایمن‌سازی و حفاظت از مراکز حیاتی، حساس و مهم کشور این پروژه را اجرایی کند؛ این درحالی است که دولت اختیارهای خود در این زمینه را به کمیته پدافند غیرعامل کشور تفویض کرده است.

اعضای این کمیته از سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیرو های مسلح (رئیس)، احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح، ‌مصطفی محمدنجار وزیر کشور ،‌کامران دانشجو وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری، ابراهیم عزیزی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و داود احمدی نژاد (دبیر کمیته دائمی و دبیر کل دبیرخانه پدافند غیر عامل کشور) تشکیل شده است.

پدافند غیر عامل مجموعه اقدام هایی است که پیش از خطر انجام می گیرد و در هنگام بروز هر گونه تهدید طبیعی و غیرطبیعی (مانند جنگ) موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها، تأسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های حیاتی یک کشور می شود.

  • کد خبر : 37096
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار