خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/03 - 10:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت فاقد استراتژی اقتصادی علمی برای برون رفت از بیکاری است

**عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مهمترین دلیل افزایش نرخ بیکاری را نبود استراتژی اقتصادی مدون و علمی در کشور ذکر کرد.

"محمدرضاخباز" نماینده کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت اظهارداشت: واردات بی رویه از برخی کشورها، بی توجهی به تولیدات داخلی و عدم برنامه ریزی مناسب کاری، اجرایی نکردن برنامه چهارم توسعه موجب شده تا کشور با بحران بیکاری مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال 1384 و قرار گرفتن دولت نهم بر مسند کار، مسئولان ذی ربط اعلام کردند قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قابلیت اجرایی ندارد چون بلندپروازانه نوشته شده است. 

نماینده مردم کاشمر و برداسکن در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: یکی از مواردی که در برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آمده بحث یک رقمی شدن نرخ بیکاری بود، این درحالی است که در سیاست های ابلاغی برنامه پنجم که توسط رهبر انقلاب اعلام شد بر پایین امدن نرخ بیکاری به میزان 7 درصد تاکید شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما شاهد این هستیم در دولت نهم و دهم نه سرمایه گذاری خارجی جذب شده نه حمایتی از سرمایه گذاران داخلی برای کار صورت گرفته است.

وی یاد آورشد:در عین حال ما شاهد این هستیم وزار ت کار و اموراجتماعی با تغییر در خصوص تعاریف کار و اشتغال و با ارائه یکسری آمارها سعی کرده چنین القاء کند که نرخ بیکاری در کشور کاهش یافته است .

خباز خاطرنشان کرد:هنگامی که تعریف اشتغال متناسب با دو ساعت کار در هفته بیان می شود و براین اساس نرخ بیکاری به موجب آن تعریف می شود و دولت همچنان بر آن اصرار می کند که بیکاری کاهش یافته ایا می توان با این استدلال توجیه کرد که اشتغال در کشور فراهم شده است ؟

عضو  کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:تا هنگامی که برای برون رفت از بحران بیکاری ما به آمارهای متقن و کارهای علمی تکیه نکنیم و شرایط سرمایه گذاران را در کشور فراهم نیاوریم نمی توانیم انتظار داشته باشیم که بیکاری در کشور کاهش می یابد. 

  • کد خبر : 25897
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار