خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/09/20 - 17:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
اسداللهی در تشریح نتایج نشست امروز کمیسیون اصل 90

دولت در واریز درآمد نفت به خزانه تخلف نداشته است

دبیر اول کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم با بیان اینکه دولت مطابق قانون در سال 85هزار میلیارد دلار از درآمد نفت را به خزانه واریز کرده است، بررسی حذف صفر از پول ملی را دیگر دستور کار این کمیسیون اعلام کرد.


غلامرضا اسدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزئیات جلسه امروز کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: گزارشی از دیوان محاسبات کشور درباره تخلف دولت در واریز یکهزار میلیارد دلار از درآمد نفت به خزانه مربوط به بند ه تبصره 11 قانون بودجه سال 85 داشتیم که در آن دیوان محاسبات مدعی شده بود، دولت این مبلغ را واریز نکرده است.



نماینده مردم تربیت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع که در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بحث برانگیز شده بود مورد بررسی‌ کمیسسون اصل 90 قرار گرفت و مشخص شد دولت هزار میلیارد دلار را واریز کرده و در این مورد تخلفی صورت نگرفته است.



وی با بیان اینکه کمیسیون اصل 90 گزارشی را در این مورد تهیه کرده که به هیئت رئیسه تقدیم شده و آماده قرائت در صحن است، گفت: دیوان محاسبات به این گزارش اعتراض دارد و جوابیه‌ای داده است، اما اعضای کمیسیون همچنان بر نظر خود در مورد متخلف نبودن دولت اصرار دارند.



اسداللهی دستور کار دیگر کمیسیون را درباره تخلف دولت در فروش بنزین تولید داخل در سال 88 به قیمت یارانه‌ای اعلام کرد که خلاف بند 61 قانون برنامه بودجه است و گفت: این اقدام دولت سرانجام موجب اجرا نشدن جزء ه بند 7 قانون بودجه سال 88 در مورد واریز همه وجوه حاصل از نفت خام به خزانه شد.



وی ادامه داد: این موضوع قبلا در کمیسیون بحث و بررسی شده بود و امروز قرار شد دیدگاه‌های معاون حقوقی رئیس‌جمهوری را هم بگیریم، بعد تصمیم گیری کنیم.



این نماینده مردم در مجلس هشتم گفت: همچنین دیوان محاسبات کشور در همین زمینه درباره تخلف معاوضه نفت خام با بنزین علیه دولت اعلام تخلف کرده است.



دبیر اول کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم، بررسی گزارشی درباره حذف صفر از پول ملی را دیگر دستور کار این کمیسیون اعلام کرد و یادآور شد: در این گزارش به مقایسه صفرهای پول ایران با کشورهای دیگر مثل ترکیه پرداختیم و قرار شد پس از دریاف نظرات کارشناسان در این مورد نیز تصمیم گیری کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 64601
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم