خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/03 - 09:47
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
فلاحت پیشه:

دولت تکلیف مصوبات سفر اول و دوم کرمانشاه را روشن کند

**عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت قبل از انجام سفر سوم استانی خود به کرمانشاه تکلیف مصوبات سفر دوم رو روشن کند

"حشمت‌الله فلاحت‌پیشه" نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  باختر با اشاره به سفر سوم استانی هیأت دولت به کرمانشاه که در روزهای آینده انجام خواهد شد، گفت: ما در آستانه سفر سوم رئیس‌جمهور و هیأت دولت به این استان قرار داریم که تقاضای ما از رئیس‌جمهور، وزرا و مسئولان محلی این است تا تکلیف مصوبات دو سفر قبلی به استان که با هدف رشد و توسعه استان مطرح و مورد موافقت قرار گرفت، هر چه سریعتر مشخص شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب، دالاهو، کرند غرب، گهواره و حمیل افزود: مسئولانی که برای اجرای مصوبات در حوزه کاری خود بهانه‌گیری می‌کردند باید بدانند که قبل از سفر سوم باید تکلیف آن مصوبات و میزان اجرا شدن آنها را معین کنند.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجمع نمایندگان استان همه مصوبات دو سفر قبلی را در دستور کار خود دارد و به طور جد پیگیر اجرای آن مصوبات است و ما هیچ اغماضی در زمینه کوتاهی مسئولان نخواهیم داشت و مردم خواستار آن هستند که هر چه سریعتر مصوبات بر زمین مانده‌ای که رنگ و بوی اجرایی به خود نگرفته، عملیاتی شود.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: برخی از وزرا در سفرهای قبلی به تعداد و کمیت مصوبات در حوزه وزارتخانه خود در استان افتخار می‌کردند اما متأسفانه این مصوبات اجرایی نشده و ما در عمل چیزی ندیدیم که این موضوع می‌تواند باعث ناراحتی و نگرانی مردم شود و جا دارد مسئولان نسبت به عملیاتی شدن هر چه سریعتر این پروژه‌ها که مردم به اجرایی شدنشان چشم امید دوخته‌اند، اقدام کنند.

وی اظهار داشت: تعداد زیاد و کمیت مصوبات زمانی برای مردم و مسئولان استان مهم است که این مصوبات اجرایی شود نه اینکه تنها روی کاغذ باقی بماند.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از مصوبات سفرهای قبلی هیأت دولت به استان گفت: مصوبات در زمینه رشد صنعت در استان، پالایشگاه کرمانشاه، مناطق ویژه در استان، دانشکده فنی و مهندسی رازی اسلام‌آباد غرب و برخی از مصوبات راجع به وزارت دفاع در استان هنوز تکمیل نشده و به بهره‌برداری نرسیده و در مورد آنان ضعیف عمل شده است.

فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان در نظر دارد تا در سفر سوم استانی هیأت دولت رسماً از آن دسته از وزرایی که به تعهدات خود در استان عمل کرده و مصوبات دو سفر قبلی را اجرایی کردند، تقدیر و تشکر کند و از وزرایی که در این زمینه کم‌لطفی و کم‌کاری داشته‌اند و به تعهدات خود عمل نکردند، نیز گلایه کند.

وی با بیان اینکه برخی از وزرا در بعضی از زمینه‌ها عملکرد خوب و در برخی از موارد عملکرد ضعیف داشتند، اضافه کرد: وزیر راه و ترابری در زمینه احداث راه و بزرگراه در استان خوب عمل کرده اما در زمینه راه‌آهن غرب کشور به نظر می‌رسد کارنامه قابل دفاعی ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه احداث راه‌آهن غرب کشور از نیازهای اصلی استان و یکی از آرزوهای مردم ماست، گفت: طبق مصوبه هیأت دولت این راه‌آهن تا سال1390 باید به کرمانشاه برسد و تا پایان سال 1392 باید به مرز خسروی و عراق برسد اما روند فعلی اجرای پروژه به گونه‌ای نیست که بتوان امیدوار به اتمام آن در موعد مورد نظر بود.

فلاحت‌پیشه تأکید کرد: باید مشخص شود که این راه‌آهن چقدر پیشرفت کار داشته و آیا در موعد مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید یا نه.

وی با بیان اینکه در سفرهای قبلی مقرر شده بود که کرمانشاه باید به یک قطب کشاورزی تبدیل شود، اظهار داشت: متأسفانه این مصوبه هم در قالب یک مصوبه باقی ماند و هیچ کاری نشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: ما خواهان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور هستیم و از مسئولان می‌خواهیم عزم خود را جزم کرده و در این راستا گام بردارند.

فلاحت‌پیشه از گازدار شدن هفت روستای حسن‌آباد اسلام‌آباد خبر داد و گفت: نخستین روستاهای غرب کرمانشاه در دهستان حسن‌آباد اسلا‌م‌آباد غرب گازدار شدند که امیدواریم با این خدمت به مردم در آینده در جهت رفع مشکلات مردم گام‌های مؤثرتری برداریم.

وی افزود: محورهای شیان، روستاهای منطقه راوند اسلام‌آبادغرب و دشت کرند غرب از جمله روستاهایی هستند که در مرحله بعد شروع و گازدار می‌شوند.

نماینده اسلام‌آباد در مجلس شورای اسلامی از گاز‌رسانی به شهر حمیل خبر داد و گفت: با انتخاب پیمانکار جهت انجام عملیات اجرایی گاز رسانی، بزودی خط انتقال گاز به این شهر شروع خواهد شد.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: ما با رایزنی‌ای که با مسئولان امر خواهیم داشت آنها را به تعهدات خود و خدمت‌رسانی به مردم ترغیب خواهیم کرد و آماده هر نوع کمک در این زمینه هستیم.

وی همچنین با اشاره به سفر حضرت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری به استان قم گفت: ایشان در زمان ریاست جمهوری به استان کرمانشاه سفر کردند که مردم استان به گرمی از ایشان استقبال داشتند و یاد و خاطره آن زمان هنوز در دل و جان مردم باقی مانده است و همواره دیدن روی رهبر و مولای مان در این منطقه بزرگ و آرزویی پاک است.

فلاحت پیشه افزود: مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی همواره در دیدارهای و جلسات و فرصت‌هایی که پیش می‌آمد تقاضای سفر ایشان به استان را مطرح می‌کردند و در واقع نمایندگان استان منعکس‌کننده تقاضاهای مردم استان بوده و هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فواید و برکات سفر مقام معظم رهبری به استانها تصریح کرد: همانطور که سفر ایشان به استان قم برکات زیادی خواهد داشت، قطعاً حضور گرم ایشان در جمع مردم استان نیز برکات زیادی خواهد داشتد و ما بی‌صبرانه منتظر حضور ایشان در این استان خواهیم ماند.

وی عنوان کرد: مردم این دیار با ارادت دیرینه به رهبر معظم انقلاب، همواره در مسیر ولایت و اندیشه پاک برخاسته از این مکتب باارزش هستند.

فلاحت پیشه در پایان افزود: مردم انقلابی، متدین، مذهبی و ولایت‌مدار استان کرمانشاه با علم به ثمرات معنوی بی‌شمار سفر ولی امر مسلمین جهان به هر منطقه، خواستار سفر مقام معظم رهبری به این استان هستند و مفتخر خواهند شد تا رهبر معظم انقلاب اسلامی، سفر به این استان غیور پرور را در برنامه‌های آتی خود داشته باشند تا چشم دل مردم این منطقه به نور روشنی بخش وجود ایشان روشن شود.

  • کد خبر : 30003
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار