خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/24 - 09:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عبداللهی:

دولت به دنبال بهره‌وری از ظرفیت‌های کشاورزی است

**نماینده ماهنشان، انگوران و ایجرود گفت: دولت با رویکرد کاملا کاربردی به دنبال استفاده و بهره‌وری بیشتر از ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی بوده و برنامه‌ریزی، کار کارشناسی شده و ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش کشاورزی را در دستور کار خود دارد.

رضا عبداللهی در گفت وگو با نشریه مردم نو گفت: راه‌اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی، پایانه شرکت حمل و نقل بین‌المللی کانتینری، تقویت گمرک استان و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی از اقدامات استان در راستای توسعه صادرات عنوان کرد.

وی افزود: از تلاش‌های جدی استان افزایش ارزش افزوده و فرآوری در نوع محصولات کشاورزی است و با الزاماتی که در قانون بودجه سال1389 است در تلاشیم با جذب، حمایت و هدایت سرمایه‌گذاران توسعه صادرات کشاورزی استان را رونق بخشیم.

عبداللهی با بیان اینکه می‌توان قابلیت‌های بخش کشاورزی را توسعه داد اظهار داشت: این بخش در کنار گردشگری استان پتانسیل فراوانی دارد که باید به آن رسیدگی شود.

وی تأکید کرد: ایجاد بنگاه‌های زودبازده و تسهیلات بانکی نیز از عوامل مهمی هستند که می‌توانند به بخش خدمات کمک کنند.

وی تصریح کرد: به همین منظور برخی از اهداف برنامه پنجم توسعه به ارتقای کیفیت همه گروه‌ها و قشرها، حفظ رشد سریع متوازن، افزایش درآمد طبقات مختلف، بهبود کیفیت و افزایش کارآیی نیروی انسانی، حفاظت محیط زیست، توسعه علم، افزایش صادرات، کارآیی ملی و حفظ استقلال ملی مربوط می‌شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم برنامه‌ پنجم در چارچوب الزامات سند چشم‌انداز و اهداف و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به سرانجام برسد، اظهار داشت: تشویق مردم به مشارکت گسترده در عرصه‌های مختلف با شتاب بیشتر، همچنین حرکت به سمت جایگاه اول اقتصادی منطقه از جمله موضوعات محوری برنامه پنجم توسعه است.

  • کد خبر : 29448
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار