خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/27 - 16:22
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق:

دولت به خرید گندم تولید داخل با قیمت تضمینی مکلف شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از تصمیم‌های این کمیسیون برای اجرایی شدن لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، تکلیف دولت به خرید تضمینی گندم و تکلیف کمیسیون تلفیق برای وزارت ورزش و جوانان در نشست‌های اخیر این کمیسیون خبر داد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت (www.icana.ir) "محمدمهدی مفتح" ظهر امروز (شنبه 27 فروردین) با حضور در جمع خبرنگاران آخرین تصمیمات کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه 90 را تشریح و تصریح کرد: کمیسیون تلفیق در یکی از مصوبات خود که به حقوق و دستمزد کارمندان مربوط می‌شد، تصمیم گرفت تا اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی کشور در صورتی که کسر بودجه داشته باشند، تا سقف 10 درصد جابه‌جا و یا افزایش یابد تا دیگر نیازی به ارائه متمم یا اصلاح بودجه در پایان سال نباشد.



سخنگوی کمیسیون تلفیق در باره تصمیم این کمیسیون برای اشاعه ورزش همگانی، افزود: بر اساس یکی دیگر از مصوبه‌های کمیسیون تلفیق به دولت اجازه داده شد به منظور توسعه ورزش همگانی و زیرساخت های ورزشی با رعایت ماده 13 قانون برنامه پنجم تا سقف یک درصد از اعتبارات ملی و استانی دستگاه ها و نیز هزینه مستقیم تولید در شرکت های تولیدی با نظر معاونت راهبردی رئیس جمهور به وزارت ورزش و جوانان واریز شود.



 



تکلیف کمیسیون تلفیق برای وزارت ورزش و جوانان



مفتح، از تکلیف کمیسیون تلفیق برای وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: بر اساس یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق، وزارت ورزش و جوانان مکلف شد حداقل 30 درصد هزینه‌های اختصاص یافته برای ورزش همگانی را برای ورزش روستایی و 5 درصد آن را برای کانون های فرهنگی - ورزشی بسیج هزینه کنند.



 سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین گفت: همچنین به دولت اجازه داده شد به منظور توسعه فرهنگ قرآنی حداکثر تا 5 درصد اعتبارات استانی دستگا‌ه‌های اجرایی کشور را منهای بحث حقوق و دستمزد و هزینه های شرکت های تولیدی را برای این کار اختصاص دهد و 30 درصد آن برای توسعه بخش عشایری و روستایی باشد.



 



تصمیمات کمیسیون تلفیق برای بخش بهداشت و درمان و کشاورزی



سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اهمیت بخش بهداشت و درمان در بودجه 90، گفت: بر اساس یکی از مصوبه‌های کمیسیون تلفیق مقرر شد سازمان های بیمه گر خدمات درمانی ظرف 15 روز 60 درصد تعرفه های درمانی بیمارستان ها را بدون رسیدگی پرداخت و پس از 3 ماه با بیمارستان‌ها تسویه حساب کنند.



وی افزود:به هیئت امنای صندوق توسعه ملی نیز اجازه داده شد 10 درصد منابع این صندوق را در بانک کشاورزی سپرده گذاری کند تا برای طرح های کشاورزی دارای توجیه اقتصادی به صورت ارزی - ریالی به بخش خصوصی تسهیلات ارائه شود.



 



تصمیم کمیسیون تلفیق برای اجرایی شدن لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران



سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به مسکوت ماندن لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران به علت بار مالی گفت: برای اجرایی شدن این لایحه دولت موظف شد برای حقوق، دیون و مطالبات ایثارگران و خانواده شهدا از محل واگذاری سهام شرکت‌های دولتی یا واگذاری سهام به دستگاه‌های ذی‌ربط یا فروش آنها و یا فروش اموال مازاد دستگاه ها و یا صرفه جویی در حین اجرای بودجه، بار مالی این لایحه را تامین کند.



مفتح همچنین گفت: بر اساس مصوبه دیگر این کمیسیون مقرر شد افراد و رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب دچار آسیب روحی و روانی شده اند اما صورت سانحه و یا مدارک بالینی ندارند با معرفی یگان های اعزام کننده و تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران به میزان درصد جانبازی مورد حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می گیرند.



نماینده مرد م رزن ادامه داد: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق مقرر شد در سال 90 تحصیلات عالی ایثارگران و مدد جویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در مراکز آموزشی دولتی و غیر دولتی رایگان باشد و در این راستا تأمین هزینه تحصیل این افراد در بخش غیر دولتی برعهده دولت خواهد بود.



 



دولت مکلف به خرید گندم تولیدی داخل با قیمت تضمینی شد



مفتح با اشاره به تصمیم کمیسیون تلفیق برای حمایت از تولید گندم در کشور، گفت: کمیسیون تلفیق در یکی از مصوبات خود بانک مرکزی را موظف کرد تا از طریق بانک‌های عامل تسهیلات دولتی تا سقف 40 هزار میلیارد ریال برای خرید گندم داخلی در اختیار کارخانجات آرد قرار دهد.



وی تصریح کرد: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق دولت مکلف به خرید گندم از کشاورزان به قیمت تضمینی شد و دولت می‌تواند تا 20 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی با تضمین اصل و سود آن برای طرح های کشاورزی منتشر کند. توزیع این عدد بین دستگاه های دولتی توسط معاونت برنامه ریزی تعیین می شود.



سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: در مصوبه دیگری مقرر شد صد در صد اعتبار فروش مجتمع های تفریحی کنار سواحل صرف ساماندهی، بهسازی و خدمات رسانی  رفاهی و فرهنگی به گردشگران شود و سازمان مناطق آزاد تجاری نیز موظف شدند حداقل یک درصد از عوارض ورود و خروج کالا و خدمات را به مردم محروم بومی آن منطقه از طریق نهادهای حمایتی تخصیص دهند.



 



مخالفت اعضای کمیسیون با تجدید نظر در میزان درآمدهای دولت از اجرای هدفمندی



مفتح با اعلام اینکه یک سوم اعضای این کمیسیون خواستار تجدید رای نسبت به مصوبه درآمد 62 هزار میلیارد تومانی دولت از هدفمندی یارانه ها شدند ، از مخالفت سایر نمایندگان عضو کمیسیون با این اقدام خبر داد  و در باره بندهایی که از لایحه بودجه 90 باقی‌مانده است، گفت:  از میان بندهای مورد بررسی در لایحه بودجه 90 تنها بحث مربوط به رابطه مالی دولت و نفت همچنان باقی مانده است و در صورتیکه این بحث در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد بسیاری ازاحکام بودجه تعیین تکلیف خواهد شد.



وی با اشاره به درخواست  یک سوم اعضای کمیسیون تلفیق برای تجدید رای در مصوبه این کمیسیون در خصوص درآمد 62 هزار میلیارد تومانی دولت از هدفمندی یارانه ها، گفت: طبق آیین نامه کمیسیون تلفیق امکان تجدید رای نسبت به مصوبات وجود دارد و بر اساس آن یک سوم اعضا می توانند نسبت به ماده ای درخواست تجدید رای کنند، اما این درخواست باید دو سوم آرای اعضا را به دست آورد تا نسبت به مصوبه کمیسیون رای گیری مجدد انجام شود.



سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه یادآور شد: در هفته گذشته درخواست نمایندگان برای تجدید رای نسبت به این مصوبه به هیئت رئیسه کمیسیون ارجاع داده شد و کمیسیون برای این درخواست رای گیری کرد، اما این درخواست نتوانست دو سوم آرای اعضا را به دست آورد، بنابراین تجدید رای انجام نشد.

  • کد خبر : 43550
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار