خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/13 - 11:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
توصیه عبداللهی برای اعتلای کشاورزی

دولت از کشاورزی صنعتی و علمی حمایت کند

**نماینده مردم ماهنشان، انگوران و ایجرود خواستار توجه به کشاورزی علمی و صنعتی شد.

"رضا عبداللهی" در گفت وگو با هفته نامه مردم نو گفت: بخش کشاورزی به عنوان یک بخش مهم در شهرستان ماهنشان قلمداد می‌شود. از این رو همه مسئولان باید در مسیر توسعه روزافزون منطقه گام بردارند و تلاش بیشتری برای اعتلای کشاورزی علمی و صنعتی در شهرستان ماهنشان انجام دهند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در بخش کشاورزی باید از این ظرفیت‌ها استفاده درستی صورت گیرد. از این رو مقرر شده است که سازمان جهاد کشاورزی مبلغ 15 هزار میلیارد ریال از اعتبارات خشکسالی برای شهرستان ماهنشان منظور شود و از این مبلغ میزان 5/2 میلیارد ریال به شرکت آب منطقه‌ای برای اجرا در سطح شهرستان ماهنشان اختصاص داده شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد با توجه به محرومیت منطقه ماهنشان و تمکن کم اهالی منطقه، ضریب محرومیت در شاخص‌های ارائه شونده منظور شده و سازمان جهاد کشاورزی با توجه به ظرفیت شهرستان در جذب و مصرف لوله برای انتقال آب زراعی، با معرفی پروژه از سوی جهاد کشاورزی شهرستان میزان مساعدت را تا مبلغ دو میلیارد ریال افزایش دهد.

عبداللهی گفت: جهاد کشاورزی شهرستان برای ترغیب افراد یا شرکت‌های موجود برای تهیه دستگاه‌های سیرکن و سیرکار که هزینه آن بخشی به صورت بلاعوض و بخشی به وسیله تسهیلات است، اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده ماهنشان افزود: همچنین مقرر شده که جهاد کشاورزی با همکاری بخشداری مرکزی در راستای رفع معارض برای زمین مورد درخواست شرکت جاهد تلاش کرده و جهاد کشاورزی شهرستان با اجرایی کردن طرح‌های مکانیزاسیون جدید و در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها، نسبت به کاهش 35 تا 40 درصدی مصرف سوخت وکاهش تردد تراکتور و ادوات در مزرعه اقدام کند.

وی گفت: اجرای امانی طرح‌های با اعتبار پایین‌تر از 500 میلیون ریال از سوی جهاد کشاورزی با توافق سپاه ناحیه ماهنشان و همچنین اقدام برای تأمین اعتبار لازم در زمینه اجرای طرح الگوی آبیاری تحت فشار از سوی جهاد شهرستان از دیگر برنامه‌ها برای رشد کشاورزی در این شهرستان است.

  • کد خبر : 34929
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار