خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/07 - 17:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون انرژی:

دولت 2هراز و 600 میلیارد به صنعت برق پرداخت کند

**سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس با بیان اینکه جهت رفع بدهی صنعت برق، کمیسیون انرژی تشکیل جلسه داد، گفت: برای رفع مشکلات صنعت برق، مقرر شد دولت دوهزار و ششصد میلیارد تومان به این صنعت پرداخت کند.

"سید عماد حسینی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه کمیسیون انرژی برای بررسی مشکلاتی مالی صنعت برق، از مسئولان مربوطه دعوت کرده بود، گفت: پیش از این در کمیته‌های مختلف کمیسیون علل و راه‌کارهای حل مشکلات مالی این صنعت را بررسی کردند، اما  برای رفع کامل این مشکل لازم بود مسئولان دولتی در جلسه حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه از مسئولان بانک مرکزی جهت حضور در جلسه دعوت شد اما نماینده‌ای از این ارگان در جلسه کمیسیون شرکت نکرد، ادامه داد: مسئولان وزارت نیرو، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، سندیکای برق ایران در این جلسه حضور داشتند.

سخنگوی کمیسیون انرژی با بیان اینکه این جلسه خروجی خوبی در راستای رفع مشکل مالی و بدهکاری پیمانکاران صنعت برق داشت، تصریح کرد: در لایحه برنامه و بودجه سال 1389، دولت مکلف شد 3هزار و 200میلیارد تومان به وزرات نیرو اختصاص یابد، از این مبلغ تا کنون 500 میلیارد پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد، هر چه سریع‌‌تر مابقی بودجه وزارت نیرو که مبلغی بالغ بر 2هزار و 600 میلیارد تومان می‌شود جهت برطرف کردن بدهی صنعت برق به وزارتخانه پرداخت شود.

حسینی همچنین گفت: در برنامه آینده برق جزو حامل‌های انرژی قرار خواهد گرفت، در نتیجه رابطه مالی صنعت برق در بخش نفت دیده می‌شود.

  • کد خبر : 26272
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار