خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/05 - 17:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
احمد علی کیخا:

دلایل مخالفت با آبیاری زیرسطحی سفالی پیگیری خواهد شد

**نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه کارگروه کشاورزی امروز صبح جلسه داشت، تصریح کرد: این کارگروه با موضوع بررسی نحوه اجرای آبیاری زیر سطحی سفالی و با حضور مسئولان این روش آبیاری تشکیل شد.

"احمد علی کیخا" نماینده مردم زابل و زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: با حضور صاحبان و مجریان طرح آبیاری زیر سطحی سفالی در سطح کشور بحث‌های مختلفی صورت گرفت و مقرر شد علت عدم حمایت وزارت جهاد کشاورزی بررسی شود.

وی ادامه داد: یک دهه از اجرای این طرح آبیاری در کشور گذشته است با این وجود وزارت جهاد کشاورزی از این طرح حمایت نمی‌کند، به همین دلیل کمیسیون و کارگروه کشاورزی با این وزارت خانه مکاتبه خواهد داشت تا دلایل عدم حمایت را پیگیری کند.

کیخا با اشاره به اینکه ظاهرا این روش از آبیاری در شرکت تحقیقی- مهندسی آب و خاک تایید نشده است، تاکید کرد: از آنجا که مسئولان این شرکت در جلسه حضور نداشتند حقیقت این موضوع مشخص نشد، به همین دلیل یکی دیگر از کارهای کارگروه پیگیری این موضوع خواهد بود.

وی افزود: در این جلسه مطرح شد اگر این روش آبیاری، روش مناسبی است، چرا از سوی کشاورزان استقبال نمی‌شود؟ صاحبان این طرح توضیح دادن کشاورزان از این روش استقبال می‌کنند اما آنها با مشکلات مالی که دارند نمی‌توانند از روش آبیاری زیر سطحی سفالی استفاده کنند.

نایب رییس کمیسیون کشاورز، آب و منابع طبیعی ادامه داد: اعضای کارگروه به ویژه اینجانب پیشنهاد کردم که کشاورز خود را بیمه صندوق بیمه محصولات کشاورزی کند تا این نگرانی کشاورز برطرف شد.

کیخا با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه 6 مهر ماه در کمیسیون انرژی از وزیر نفت سوال خواهد کرد، در این باره توضیح داد: از میرکاظمی در خصوص عدم اختصاص سوخت لازم برای راه‌اندازی کارخانه تولید گاز CO2در شهرستان زابل سوال خواهم کرد.

  • کد خبر : 28296
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار