خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/13 - 12:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
زمانی:

دلایل متقن نمایندگان عامل تصویب تشکیل وزارت ورزش و جوانان بود

**سخنگوی کمیسیون اجتماعی در مجلس شوارای اسلامی با بیان اینکه ارزیابی مثبتی از تشکیل وزارت ورزش و جوانان دارد، تاکید کرد: دلایل متقن و مستند نمایندگان، عامل تصویب تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان بود.

"سید جواد زمانی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه با تشکیل وزارت ورزش 2 اتفاق مهم خواهد تصریح کرد: با توجه به حساسیتی که مردم ما نسبت به ورزش دارند و از سوی دیگر با توجه به اینکه کشور ساختار جمعیتی اش جوان است، ایجاب می کرد وزارتخانه ورزش و جوانان تشکیل شود.

نماینده مردم کنگاور، صحنه، هرسین، بیستون و دینور گفت: اتفاقی که می افتد این است که با تشکیل وزارت ورزش و جوانان، وزیری برای پاسخگو بودن به سوالات نمایندگان مجلس خواهیم داشت و بعد نظارتی مجلس بر این حوزه بیشتر می شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه سازمان تربیت بدنی زیر نظر رئیس جمهور فعالیت دارد، ادامه داد: این درست نبود برای مساله ورزش هر زمان رئیس جمهور را به مجلس فراخواند، علاوه بر این مساله فراخواندن رئیس قوه مجریه به این راحتی نیست و باید رای یک چهارمی از مجلس کسب شود.

زمانی افزود: از سوی دیگر با تشکیل وزارت ورزش، بودجه شفافی برای بخش ورزش در نظر گرفته خواهد شد و نمایندگان می توانند از  بازوی نظارتی خود برای نظارت بر هزینه های صرف شده در این زمینه استفاده کنند.

نماینده مردم کنگاور با بیان اینکه برخی معتقدند در برنامه پنجم توسعه به دنبال کاهش وزارتخانه‌ها بودیم و تشکیل وزارتخانه جدید مغایر با سیاست‌های این برنامه است، تصریح کرد: دوستان به جای اینکه برنامه پنجم را در نظر بگیرند توجهی به برنامه چهارم داشته باشد چرا که با تصویب مجلس مقرر شده بود سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های زیر نظر دستگاه مجریه  با هدف صرفه جویی و کوچک شددن حجم دولت ادغام شود و طرح ادغام 2 سازمان ملی جوانان و تربیت‌بدنی به دنبال اهداف برنامه چهارم صورت گرفت.

زمانی افزود: در برنامه پنجم توسعه آمده است 21 وزارتخانه دولت به 17 وزارت کاهش یابد، ما خوشحال هم می شویم که تعداد وزارت‌ها به 15 نیز کاهش یابد.

به گفته این نماینده، وزارتخانه‌های رفاه و تامین اجتماعی، تعاون و کار قابلیت ادغام دارند؛ همچنین دو وزارتخانه صنایع و معادن و وزارتخانه بازرگانی به دلیل نزدیکی مسئولیت هایشان بهتر است ادغام شود با این حساب 5 وزارتخانه در قالب 2 وزارتخانه تشکیل شده اند.

  • کد خبر : 34945
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار