خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/13 - 17:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات به سوال نماینده مرند و جلفا پاسخ می دهد

دلایل عدم ارتقای آموزشکده فنی مرند به دانشکده فنی پس از 15 سال

**نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس، سئوال خود از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را در خصوص دلایل عدم ارتقای آموزشکده فنی مرند به دانشکده فنی عنوان کرد.

"سیروس سازدار" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از سال 1373 که آموزشکده فنی در مرند، وابسته به دانشگاه تبریز، احداث شد، تلاش کردیم آن را به دانشکده فنی ارتقا دهیم، اما امروز و پس از گذشت 15 سال و با داشتن 450 دانشجو در رشته‌های مهم کاردانی و کارشناسی و 28 کادر علمی، هنوز هیچ اقدامی در رابطه با ارتقای این آموزشکده صورت نگرفته است.

سازدار با بیان اینکه در حال حاضر این آموزشکده در یک ساختمان استیجاری فعالیت می‌کند، گفت: این مساله خارج از شان یک مکان علمی است این در حالی است که حتی شماره پروژه مستقل نیز برای ساخت و تاسیسات این آموزشکده در نظر گرفته نشده است.

این عضو کمیسیون انرژی، تصریح کرد: این درست نیست که افراد به اسم دانشگاه تبریز به این مکان بیایند، در این صورت انگیزه آنها برای تحصیل ممکن است از بین برود.

به گفته سازدار یک فرد خیر 25 هزار متر مربع زمین به این آموزشکده اهدا کرده است و سایر هزینه‌های تاسیساتی را نیز تقبل کرده است. اما سئوال اینجاست که چرا هنوز این آموزشکده به دانشکده ارتقا پیدا نکرده است؟

نماینده مردم مرند و جلفا تاکید کرد: چرا تا زمانی که از وزراء سئوالی نشود هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد؟ البته می‌توانم پیش‌بینی کنم که پاسخ وزیر علوم قانع کننده نخواهد بود؛ چرا که اگر قرار بود اتفاقی در این رابطه بیفتد در خلال این 15 سال می‌افتاد.

وی سئوال خود از "کامران دانشجو" وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را روز سه‌شنبه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح می‌کند.

  • کد خبر : 26707
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم