خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/12 - 21:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:

دستیابی به دانش صلح آمیز هسته‌ای، دستاورد مهم انقلاب برای کشور است

**عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه علمی، دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای بوده است.

"ضیاءالله اعزازی ملکی" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در زمینه های علمی و آموزشی را  دستیابی به دانش هسته ای دانست و گفت: دستیابی ایران به دانش هسته ای موجب ارتقاء جایگاه ایران در سطح بین المللی شده است.

نماینده مردم بناب در مجلس همچنین موفقیت پزشکان و داروسازان ایرانی در ساخت داروهای جدید را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: طبق آماری که وزارت آموزش و پرورش منتشر کرده است 70 درصد توسعه در مراکز علمی و آموزشی کشور طی سال های پس از انقلاب صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این رشد نشان دهنده توجه نظام جمهوری اسلامی به مسئله آموزش و سواد آموزی در کشور است، خاطر نشان ساخت: البته هنوز هم در برخی نقاط محروم کشور دانش آموزان در مدارس کپری درس می خوانند و این در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

اعزازی یادآور شد: در مجلس پنجم برای تخریب این گونه مدارس و همچنین مدارسی که بافت قدیمی دارند قانونی تصویب شد که متاسفانه اجرایی نشد.

وی تصریح کرد: اگر طبق سند چشم انداز 20 ساله و قوانین تصویب شده در برنامه پنجم که برای توسعه آموزش در کشور مصوب شده است عمل شود، می توانیم در زمینه های علمی و پژوهشی به جایگاهی که در شان نظام جمهوری اسلامی است برسیم.  

  • کد خبر : 37097
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار