خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1392/03/13 - 18:51
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

دستور کار هفتگی کمیسیون‌های مجلس

دستور کار هفته آینده کمیسیون های تخصصی مجلس اعلام شد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دستور کار هفته آینده کمیسیون های تخصصی مجلس به شرح زیر است:



 



چهار وزیر در کمیسیون صنایع و معادن حضور می یابند



کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز یکشنبه مورخ ۱۹/۳/۱۳۹۲ ضمن انتخاب هیئت رئیسه کمیسیون برای سال دوم مجلس نهم، بررسی طرح جامعه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در دستور کار دارد.



در روز یکشنبه همچنین طرح الحاق تبصره به ماده (۲۴) قانون اصلاح قانون معادن بررسی می شود.



کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز دوشنبه صبح مورخ ۲۰/۳/۱۳۹۲ سوال از وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات را در دستور کار دارد.



بررسی مشکلات انجمن مهندسی دریایی ایران نیز با حضور اعضای انجمن در دستور کار این کمیسیون در روز دوشنبه است.



عصر دوشنبه نیز بررسی وضعیت قوانین در حوزه معدن و صنایع معدنی در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار دارد.



جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز سه شنبه هفته آینده مورخ ۲۱/۳/۱۳۹۲ نیز ادامه دارد که در این روز تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس، تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور و سوال برخی نمایندگان از وزیر صنعت معدن و تجارت مورد بررسی قرار می گیرد.



 



برگزاری انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی



کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس هفته آینده در روز‌های یک‌شنبه-۱۹ خرداد-، دوشنبه-۲۰ خرداد- و سه‌شنبه -۲۱ خرداد- تشکیل جلسه خواهد داد.



گفتنی است در روز یک‌شنبه-۱۹ خردادماه- سال جاری کمیسیون فوق برگزاری انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون(سال دوم) و مروری بر عملکرد سال اول کمیسیون را در دستور کار خود دارد.



همچنین در همین روز تقاضای بائوج‌لاهوتی نماینده مردم لنگرود مبنی بر تحقیق و تفحص از سازمان چای کشور و نیز تقاضای تعدادی از نمایندگان مبنی بر تحقیق و تفحص از سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور بررسی خواهد شد.



دستور کار روز دوشنبه-۲۰ خرداد- نیز متعاقبا اعلام می‌شود.



گفتنی است کمیسیون مذکور در روز سه‌شنبه-۲۱ خرداد- مهمان وزیر نیرو برای پاسخ‌گویی به سوالات برخی از نمایندگان از جمله، مهدی عیسی‌زاده نماینده مردم میاندوآب ، شاهین‌دژ و تکاب، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان( به نمایندگی از شش نفر از نمایندگان)، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌دژ، میمه و برخوار، عطاءالله حکیمی نماینده مردم رودبار، احمد بخشاش‌اردستانی نماینده مردم اردستان، حجت‌الله خدایی‌سوری نماینده مردم سلسله و دلفان، جعفر قادری نماینده مردم شیراز، ناصر صالحی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه( به نمایندگی از ۱۳ نماینده)، علی ایرانپور نماینده مبارکه و سید‌ناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان.



در پایان نیز نشست هیأت رئیسه کمیسون برگزار خواهد شد.



 



کمیسیون عمران مجلس میزبان وزیر نیرو



کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه هفته آتی -۱۹ خرداد- ضمن بررسی اخبار و اطلاعات واصله و برگزاری انتخابات هیات رییسه دومین اجلاسیه کمیسیون عمران به بررسی طرح اصلاح ماده (۱۰۱) قانون شهرداری می پردازد.



هم چنین روز سه شنبه هفته آتی- ۲۱ خرداد- کمیسیون عمران مجلس ضمن رصد اخبار و اطلاعات واصله،  طرح کاهش آلودگی هوا را مورد بررسی قرار می دهد.



نبی الله احمدی نماینده مردم سراب، حمیدرضا پشنگ نماینده مردم خاش، ابراهیم کارخانه نماینده مردم همدان، قاسم عزیزی نماینده مردم شازند، عطالله حکیمی نماینده مردم رودبار نیز در این روز از مجید نامجو ، وزیر نیرو سوال می پرسند.



روز دوشنبه هفته آتی- ۲۰ خرداد- کارگروه های کمیسیون به بررسی ارجاعات واصله می پردازند.



 



بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۲



کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات( کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور) روز شنبه هفته آتی- ۱۸ خرداد- به بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۲ می پردازد.



طرح استفساریه بند (ب) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی و لایحه ترکیب اعضا و شرح وظایف شورای عالی بیمه سلامت کشور نیز در روز یکشنبه هفته آتی یکشنبه- ۱۹ خرداد - بررسی می شود.



طرح اصلاح عنوان جز ۸۲ ردیف ۵۵۰۰۰۰ جدول شماره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشورو نحوه تخصیص آن نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون قرار دارد.



طرح حذف بند (د) ماده ۶۵ قانون برنامه پنجساله توسعه جمهوری اسلامی ایران،لایحه نحوه تعیین تکلیف اقلام سنواتی پیش پرداخت ها و علی الحساب ها و طرح استفساریه بند(۱۰-۳) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور نیز روز سه شنبه -۲۱ خرداد- در این کمیسیون بررسی می شود.



 



بررسی فروش نفت در کمیسیون انرژی



کمیسیون انرژی مجلس، در روز یکشنبه ۱۹ خرداد ماه، ابتدا بررسی آخرین اخبار مربوط به این کمیسیون و سپس بررسی فروش نفت را در دستور کار خود قرار خواهد داد.



گفتنی است، این کمیسیون در روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد ماه، بررسی آخرین اخبار، انتخاب هیئت رییسه و حل مشکلات شرکت‌های خصوصی، پژوهشی و دانش‌بنیان در حوزه نفت و انرژی را در برنامه کاری خود خواهد داشت.



 



بررسی گزارش عملکرد اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴



کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ گزارش عملکرد اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۹۱ را بررسی می کند.



کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاستهای اصل ۴۴ درجلسه روز سه شنبه هفته آتی گزارش عملکرد اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۹۱ را بررسی می کند.



همچنین اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاستهای اصل ۴۴ در جلسه روز دوشنبه هفته آتی خود طرح استفساریه موضوع مواد(۶۱)،(۶۳)،(۶۴) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی را بررسی می کند.



رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و انتخاب نمایندگان کمیسیون مشترک جهت بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز در دستور کار هفته آتی این کمیسیون قرار دارد.



 



عملکرد سال اول کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد



بر اساس دستور اعلامی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون فرهنگی مجلس در روزهای یکشنبه ( ۱۹ خرداد) و سه شنبه ( ۲۱ خرداد) تشکیل جلسه می‌دهند.



در نشست روز یکشنبه ( ۱۹ خرداد)، اعضاء این کمیسیون پس از رصد اخبار فرهنگی به انتخاب هیات رئیسه کمیسیون می‌پردازند و در ادامه جلسه عملکرد این کمیسیون را در نخستین سال فعالیتش مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.



همچنین کمیسیون فرهنگی در جلسه روز سه شنبه ( ۲۱ خرداد) پس از رصد اخبار فرهنگی، اولویت‌های این کمیسیون را در دومین سال فعالیتش تعیین می‌کنند.



 



لایحه نحوه محکومیت‌های مالی بررسی می‌شود



بر اساس دستور اعلامی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی،کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در روز یکشنبه( ۱۹ خرداد)، به بررسی لایحه ممنوعیت خلع ید و قلع و قمع ورزشگاه‌ها ( اعاده شده از شورای نگهبان) و انتخاب هیات رئیسه کمیسیون می‌پردازد.



بر این اساس، در روز دوشنبه(۲۰ خرداد) نیز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، لایحه نحوه محکومیت‌های مالی را بررسی می‌کند.



 



وزیر بهداشت پاسخگوی سوالات نمایندگان ملت



بر اساس دستور اعلامی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در روز یکشنبه(۱۹ خرداد)طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد را بررسی می‌کند.



همچنین در روز یکشنبه، طرح ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی و نقشه راه کمیسیون، مورد بررسی قرار می‌گیرد.



لازم به ذکر است، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روز سه‌شنبه( ۲۱خرداد) نیز از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دعوت کرده تا به سوالات سعید اربابی نماینده ایرانشهر، محمدسعید انصاری نماینده آبادان، نادر قاضی پور نماینده ارومیه، علی ایرانپور نماینده مبارکه، محمد سادات ابراهیمی نماینده شوشتر، روح‌الله عباسپور نماینده بوئین زهرا، غلامرضا اسداللهی نماینده تربت جام، یعقوب جدگال نماینده چابهار، فتح‌الله حسینی نماینده قصر شیرین و عبدالکریم هاشمی نماینده میناب، پاسخ دهد.



 



لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست در دستور کار کمیسیون اجتماعی



بر اساس دستور اعلامی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اجتماعی مجلس، در روز یکشنبه (۱۹ خرداد)، بعد از بررسی طرح تشکیل سازمان ملی و مهارت و فناوری، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست (اعاده شده از شورای نگهبان) را در دستور کار خود قرار می‌دهد.



همچنین در روز یکشنبه تقاضای انتقال کمیسیون حلیمه عالی به کمیسیون اجتماعی نیز بررسی می‌شود.



گفتنی است، کمیسیون اجتماعی در روز سه‌شنبه (۲۱ خرداد)، بعد از برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون، ۶ نفر از اعضا را جهت عضویت در کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی، انتخاب می‌کند و بعد از آن نیز  بررسی لایحه تشکیل سازمان ملی استاندارد در دستور کار این کمیسیون قرار می‌گیرد.



بر اساس این گزارش، کارگروه موارد خاص در روز یکشنبه (۱۹ خرداد) به بررسی طرح تشکیل سازمان ملی مهارت و فناوری و در روز دوشنبه(۲۰ خرداد) پیش‌نویس وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌پردازد و در همین روز دوشنبه کارگروه ایثارگران نیز ادامه طرح خدمت‌رسانی به ایثارگران را بررسی می‌کند.



 



بررسی ثبت‌نام بورسیه تحصیلی دستگاه‌های اجرایی با حضور وزیر علوم، تحقیقات وفناوری



بر اساس دستور اعلامی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در روز یکشنبه (۱۹ خرداد) بعد از تبادل اخبار و انتخاب هیات رئیسه کمیسیون، طرح تشکیل سازمان ملی مهارت و فناوری و پیش‌نویس قانون نظام جامع آموزش‌های مهارتی را مورد بررسی قرار می‌دهد.



همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در نوبت ظهر روز سه‌شنبه (۲۱ خرداد) نیز بعد از تبادل اخبار، از وزیر علوم، تحقیقات وفناوری دعوت کرده تا علاوه بر پاسخگویی به سوالات سید ناصر موسوی لارگانی، صرامی فروشان، کریمی قدوسی و علی ایرانپور، بحث ثبت‌نام بورسیه تحصیلی برای دستگاه‌های اجرایی را با حضور وی بررسی کند.



لازم به ذکر است، در نوبت بعد از ظهر روز سه‌شنبه از وزیر آموزش و پرورش نیز دعوت شده تا ضمن بررسی تحقیق و تفحص از وزارت آموزش و پرورش، به سوالات رحیم زارع، ایرج ندیمی، ضرغام صادقی و موسوی لارگانی پاسخ دهد.



بر این اساس، کارگروه‌های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، آموزش مهارتی، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها و آموزش عالی و آموزش پزشکی نیز تشکیل جلسه خواهد داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 102963
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار