خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/05 - 18:46
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
امینی:

دستور وزیر برای پرداخت حق فوق‌العاده کارکنان آموزش و پرورش

**رئیس مجمع نماینده کرمانشاه در مجلس از دستور حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش برای پرداخت حق فوق‌العاده کارکنان آموزش و پرورش مناطق کمتر توسعه‌یافته و بدی آب و هوا خبر داد.

"جهانبخش امینی" رئیس مجمع نمایندگاه استان کرمانشاه به تشریح موضوع حق فوق‌العاده کارکنان آموزش و پرورش استان و نحوه پرداخت آن، تک اشتراکی شدن برق خانواده‌ها در مناطق روستایی و اصلاح شبکه فرسوده برق استان، مشکل پالایشگاه آناهیتا، گاز‌رسانی به شهرها و روستاهای استان و جلسه مجمع نمایندگان استان پرداخت.

چندی پیش کارکنان آموزش و پرورش استان از شما درخصوص طلب حق فوق‌العاده مناطق کمتر توسعه‌یافته و بدی آب و هوا درخواست‌هایی داشتند و خواستار رسیدگی این موضوع در تهران از وزیر شدند، شما چه پیگیری‌هایی انجام دادید؟

 در ابتدا باید عرض کنم که برای کارکنان آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه‌یافته و همچنین در مناطقی که دارای آب و هوای بدی است، یک حق فوق‌العاده‌ای در نظر گرفته می‌شود که متأسفانه معاونت پشتیبانی وزارت این حق را پرداخت نکرد و تأخیرهایی در این زمینه وجود داشت که کارکنان آموزش و پرورش با مراجعاتی که داشتند، خواستار رفع این مشکل شدند.اینجانب هم موضوع را چندین مرتبه از مسئولان مربوطه پیگیری کردم.

 نتیجه این پیگیری‌ها چه شد؟

 در روز دوشنبه 29 آذر اینجانب از حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در قالب جلسه‌ای این موضوعات را به صورت مبسوط مطرح کردم و درخواست کردم تا این مشکل را حل کند که ایشان هم دستور لازم را صادر و تأکید کردند که در اسرع وقت این حق فوق‌العاده پرداخت شود. البته نمایندگان استان هر یک در پیگیری این موضوع سهم وی‍ژه‌ای داشتند و به خواست خداوند این میزان اعتبار به‌زودی با دستور ویژه وزیر به معلمان عزیر تعلق خواهد گرفت.

اختصاص 3 میلیارد تومان برای اصلاح شبکه‌های فرسوده و تک اشتراکی برق روستاها

 آقای امینی یکی از مشکلات استان، فرسوده بودن شبکه‌های برق‌رسانی در استان است که همواره دغدغه حضرت‌عالی و دیگر نمایندگان استان بوده، در این زمینه و برای حل مشکل چه گام‌هایی برداشته شده است؟

متأسفانه به دلیل همین فرسوده بودن شبکه برق‌رسانی در استان برخی از مناطق به کرار شاهد قطع برق می‌شوند.به‌طوری‌که اکثر مردم این مناطق از این موضوع شاکی هستند و ما در تلاش بودیم تا این مشکل حل شود.

 گام عملی هم در این زمینه برداشته شده؟

بله.چندی پیش اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به کرمانشاه سفری داشتند که همین موضوع به عنوان یکی از دستورکارهای ویژه‌ها مطرح شد و وزیر نیرو قول دادند تا با اختصاص اعتبار لازم این مشکل رفع گردد.

 ظاهراً یکی دیگر از مشکلاتی که در همین راستا مطرح شده بود، اشتراک کنتورهای برق برخی مردم به‌خصوص در روستاهاست که برق برخی از مردم در روستاها مشترک است، ظاهراً در این زمینه مردم مراجعاتی داشتند، چه اقدامی در این زمینه شد؟

ما درصدد رفع این مشکل هم بودیم و به‌خصوص الان که قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در حال اجراست ضرورت دارد تا هر خانواده برای برق خود کنتور مجزا و جداگانه‌ای داشته باشد تا هم هزینه مصرف خود را بپردازد و هم صرفه‌جویی بیشتر صورت گیرد.

با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده تا وزارت نیرو 3 میلیارد تومان برای اصلاح شبکه فرسوده و همچنین تک‌اشتراکی شدن کنتورهای برق در روستاها اختصاص یابد که امیدواریم این رقم هرچه سریعتر در اختیار مسئولان استان قرار گیرد.

 

تأکید وزیر نفت بربهره‌برداری و تکمیل پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه

 آقای امینی شما همواره در مصاحبه‌های متعددتان که مرتبط با مشکلات استان است، ‌به پالایشگاه آناهیتای استان اشاره داشتید، ‌با گذشت حدود 45 روز از آخرین خبری که باختر درخصوص این مجتمع پالایشگاهی منتشر کرد، ‌شرایط فعلی حاکم بر توسعه این پالایشگاه در چه وضعیتی قرار دارد؟

احداث پالایشگاه آناهیتا از مصوبات سفر اول استانی هیأت دولت به کرمانشاه است که متأسفانه هنوز به بهره‌برداری نرسیده و اینجانب به‌عنوان نماینده کرمانشاه از مسعود میرکاظمی وزیر نفت خواستم تا با حضور در کمیسیون انرژی مجلس پاسخگوی این مسئله باشد و تکلیف این پالایشگاه روشن شود.

 وزیر به سؤال شما پاسخ داد؟ به عبارت دیگر وزیر جهت پاسخگویی به سؤال شما در جلسه کمیسیون حاضر شد؟

بله.این سؤال در دستور کار روز سه‌شنبه 30 آذر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی قرار داشت که وزیر هم در جلسه حاضر شد و توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

 توضیحات وزیر درخصوص این پالایشگاه و رفع مشکلات آن چه بود؟

 وزیر نفت اعلام داشت که شرکت چینی برای تکمیل این پالایشگاه قرارداد منعقد کرده و جزء تعهدات آنهاست که به تعهدات خود عمل می‌کنند، از سوی دیگر وی گزارشی از روند پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون در این پروژه ارائه کرد.

 تاکنون برای این پالایشگاه چقدر هزینه شده است؟

برای احداث این پالایشگاه زحمات زیادی کشیده شد و حدود 70 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است.

 ظاهراً یکی از شریک‌های سرمایه‌گذار در این پالایشگاه سازمان تأمین اجتماعی بود و اعلام شد که این سازمان کنار گذاشته شد.آیا این موضوع صحت دارد؟

 بله.قرار بود تا بنیاد جانبازان جایگزین سازمان تأمین اجتماعی شود البته هنوز نتیجه مشخص نیست.

 در حال حاضر مشکل این پالایشگاه چه است؟

تأمین اعتبار لازم عمده‌ترین مشکل در این زمینه است و برای تکمیل و بهره‌برداری لازم است تا اعتبار مورد نیاز تأمین گردد.البته توضیحات وزیر نفت متوجه تعیین شرکت چینی در راستای توسعه این واحد پالایشگاهی بوده است.

 

رفع‌محدودیت‌گاز‌رسانی به‌کرمانشاه ‌و تأمین‌اعتبار دراین زمینه

 آقای دکتر از دیگر فعالیت‌های وزارت نفت در استان راضی هستید، به گمانم بخش دوم توضیحات وزیر در جلسه موضوع گازرسانی به روستاهای استان بود؟

روند گاز‌رسانی به شهرها و مناطق روستایی استان بسیار کند است و در مقایسه با استان‌های دیگر کرمانشاه عقب است.بسیاری از مناطق هنوز گاز‌رسانی نشده و هنوز اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

مردم به‌صورت مداوم این مطالبه را از نمایندگان خود در مناطق متعدد استان مطرح می‌کنند و از آنجا که استان کرمانشاه در میان استان‌های سردسیر کشور است، ‌این مطالبه حالت جدی‌تری دارد که در این جلسه از وزیر خواستیم تا در این خصوص نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.

 شما پیگیری‌ای  هم در این زمینه داشتید؟

بله.پیگیری‌های زیادی انجام شد چه از طریق مسئولان استان و چه از طریق مسئولان در تهران.

 

سفر معاونان شرکت گاز جهت بررسی مشکلات گاز‌رسانی به استان

 وزیر چه قولی برای رفع این مشکل داد؟

وزیر با اشاره به شاخص‌های پایین گاز‌رسانی در استان اعلام کرد که محدودیت گاز‌رسانی و محدودیت تأمین اعتبار برای کرمانشاه برداشته شده یعنی علاوه بر مجوز اعتبار 100 میلیارد تومانی وام که به شرکت گاز استان دادند، تأکید کرد که شرکت گاز در استان هرچه می‌تواند در گاز‌رسانی فعالیت کند و در این زمینه محدودیتی وجود نخواهد داشت.

 تصمیم خاصی در این جلسه گرفته شد؟

قرار شد تا در طول هفته معاونان شرکت ملی گاز به همراه برخی از نمایندگان استان به مناطق مختلف استان سفر کنند و مشکلات را از نزدیک بررسی و راهکارهای لازم جهت رفع آن را ارائه دهند.

 

بررسی پیشنهادات مصوبات برای استان کرمانشاه در سفر سوم دولت در مجمع نمایندگان استان

 آقای امینی مدتی است که شما مسئولیت مجمع نمایندگان استان را برعهده گرفتید در حال حاضر مجمع برنامه خاصی دارد؟

جلسات مجمع با حضور نمایندگان استان برگزار می‌شود و مشکلات استان و مناطق محروم در دست پیگیری است و قرار است تا در آینده جلساتی با مسئولان مختلف با موضوع رفع مشکلات استان برگزار گردد.

 سفر سوم هیأت دولت به استان کی انجام می‌شود؟

این سفر هنوز مشخص نیست اما در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

 این موضوع در مجمع نمایندگان استان مطرح شد؟

 مجمع نمایندگان استان روز شنبه چهارم آذر در تهران با حضور استاندار و مدیران کل استان جلسه دارد و موضوع این جلسه هم بررسی مصوبات دور سوم سفر استانی هیأت دولت به کرمانشاه و بررسی پیشنهادهای لازم جهت تصویب در جلسه استانی هیأت دولت است.

  • کد خبر : 34408
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار