خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1394/03/31 - 17:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

درد دل تولیدکنندگان ماکارونی با کمیسیون صنایع مجلس/ کلیات دو ماده لایحه حفاظت از خاک تصویب شد

امروز اعضای کیمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دو ماده لایحه حفاظت از خاک را تصویب کردند و پس از آن به مشکلات تولیدکنندگان ماکارونی گوش دادند و قرار شد مجلس در این خصوص حمایت هایی را داشته باشد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رمضانعلی سبحانی فر سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره دستور جلسه این کمیسیون گفت:کلیات ماده 7 لایحه حفاظت از خاک مورد بررسی قرار گرفت و تبصره یک آن با نظر اعضا کمیسیون حذف شد.در تبصره یک آمده بود تمام اشخاص مکلف هستند مطابق دستورالعمل ابلاغی وزرات جهادکشاورزی عمل نموده و یک نسخه از نتایج مطالعات خود در این زمینه به این وزارتخانه داده شود.



وی افزود: ماده 10 لایحه حفاظت از خاک نیز مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن تصویب شد.جزئیات لایحه شده در جلسات بعدی کمیسیون مطرح خواهد شد. به نظر می رسد که این لایحه با سرعت بیشتری به مراحل پایانی برسد.



سبحانی فر همچنین به حضور اعضای انجمن تولیدکنندگان ماکارونی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشاره و تصریح کرد:اعضای انجمن مشکلات خود را در کمیسیون مطرح کردند و از ما خواسته شد که موضوع تک نرخی شدن قیمت گندم را پیگیری کنیم.



وی اذعان داشت:سرانه مصرف ماکارونی در ایران 6 درصد و در کشورهای اروپایی بیش از 20 درصد است لذا باید در این خصوص فرهنگ سازی صورت گیرد تا میزان مصرف افزایش پیدا کند.



سخنگو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه انجمن تولیدکنندگان ماکارونی در مورد افزایش قیمت این محصول صحبتی نکردند خاطرنشان کرد:این صنعت در حالی به 38 کشور صادرات دارد که مشکلات تسهیلات ارزی ،بانکی و مالیات بر ارزش افزوده به آنها اجازه نمی دهد فعالیت های خود را توسعه دهند.



وی خاطرنشان کرد:مشکلات تولیدکنندگان صنعت ماکارونی باید حل شود تا بتوان میزان صادرات و سرانه مصرف را افزایش داد.از اینرو کمیسوین صنایع و معادن چالش های این بخش را بررسی خواهد کرد.



پایان پیام/



 
  • کد خبر : 149845
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار