خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/23 - 14:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
قنبری به خانه ملت خبر داد

درخواست تمدید 6 ماهه طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی

**عضو کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگی ازدرخواست تمدید 6 ماهه برای تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگی به دلیل گستردگی کار و تخلفات موجود در این سازمان خبر داد.

"داریوش قنبری " درگفت وگو با خبرنگار خانه ملت در خصوص نتیجه تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی( شستا) گفت:بررسی هایی در این مورد انجام شده و گزارشی نیز از بررسی های صورت گرفته آماده شده است اما این گزارش کامل نیست.

نماینده مردم ایلام،ایوان،مهران ،شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد : با توجه به گستردگی کار و زیر مجموعه وسیع تامین اجتماعی نتواستیم در مدت 6 ماه که در آیین نامه  داخلی پیش بینی شده است کار تحقیق و تفحص را به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم به یک نتیجه واقعی برسیم و به مدت زمان بیشتری برای تحقیق و تفحص نیاز داریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مدت زمان تحقیق و تفحص باید 6ماه دیگر تمدید شود خاطر نشان کرد:گزارش مقدماتی برای تقدیم به هیت رئیسه آماده است و به اندازه کافی توجیه برای علت طولانی شدن تحقیق و تفحص داریم.

قنبری با بیان اینکه احتمالا تحقیق و تفحص ازسازمان تامین اجتماعی و بازنشستگی در خرداد ماه سال 90 به اتمام می رسد در خصوص تخلفات مشخص شده گفت: طبق مصوبه هیات تحقیق و تفحص که در آن مقرر شده است تا زمان نهایی شدن گزارش از اعلام نتایج خوداری کنیم از بیان مواد تخلفات مشخص شده معذورم.  

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی 29 اردیبهشت ماه سال 89 با  177 رای موافق و 2 رای مخالف خواستار تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگی کشور شدند،کمیته تحقیق و تفحص 17 خردادماه 89 کار خود را آغاز کرد.

طبق ماده 199آیین نامه داخلی مجلس مهلت انجام تحقیق و تفحص شش ماه از تاریخ صدور ابلاغ اعضاء هیأت توسط رئیس مجلس می‌باشد. در صورت ضرورت با درخواست هیأت و تصویب هیأت رئیسه مجلس تا شش‌ماه دیگر قابل تمدید می‌باشد.

هیأت حداکثر در مدت یک‌ماه پس از پایان مهلت تحقیق و تفحص، کمیته موظف است گزارش خود را به کمیسیون تسلیم ‏نماید. کمیسیون موظف است ظرف یک ماه گزارش هیأت را در جلسه مشترک اعضاء کمیسیون و هیأت مطرح و گزارش نهایی را جهت قرائت در مجلس برای مدت نیم‌ساعت تنظیم و پس از تصویب به هیأت‌رئیسه ارسال کند

  • کد خبر : 37783
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار