خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/16 - 19:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مطرح شد:

درخواست اعضای کمیسیون از حاجی‌بابایی در رابطه استخدام افراد متقاضی

**سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وزیر آموزش و پرورش در جلسه امروز گزارشی درباره نحوه اجرای قانون استخدام معلمان حق‌التدریسی و خرید خدمت و آموزشیاران سواد‌آموزی و همچنین مشکلات اجرای این قانون ارائه کرد، نمایندگان نیز از ایشان خواستند تا زمانی فرصت وجود دارد به استخدام متقاضیان رسیدگی شود.

"سیدجواد زمانی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به سئوالات به وجود آمده از سوی افراد متقاضی استخدام در آموزش و پرورش اظهار داشت: ما برای اینکه بدانیم سئوالات به وجود آمده از سوی این افراد منطقی است؛ از آقای حاجی‌بابایی در رابطه با استخدام حق‌التدریسان و آموزشیاران سوادآموزی توضیح خواستیم.

وی افزود: آقای حاجی‌بابایی نیز به قانون استناد کردند که طبق آن استخدام این افراد باید ظرف پنج سال صورت بگیرد و قانون این اجازه را به ایشان داده است که این استخدام‌ها تا پنج سال ادامه داشته باشد.

نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه وزیر منع قانونی دارد گفت: به گفته ایشان، در این یک سال و از بین 60 هزار متقاضی استخدام حدود 26 هزار نفر استخدام شده‌اند.

زمانی تصریح کرد: در رابطه با استخدام معلمان نهضت سوادآموزری نیز به همین گونه است؛ قانون به مدت پنج سال به وزیر اجازه استخدام این افراد را داده است در صورتی که آقای حاجی‌بابایی گزارشی از استخدام هفت هزار نیرو در یک سال ارائه کرد.

وی یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش در این جلسه اظهار کردند که اگر موانع قانونی برداشته شود طبق قانون عمل خواهم کرد. نمایندگان نیز از ایشان خواستند تا زمانی فرصت وجود دارد به استخدام متقاضیان رسیدگی شود.

 سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه بررسی سئوال نماینده بستان‌آباد و شوشتر از وزیر رفاه و سئوال نماینده سراب و مرند از وزیر کار و امور اجتماعی نیز در دستور کار امروز کمیسیون قرار داشت، گفت:‌ با توجه به سفر هیات دولت به شهرستان‌های تهران این وزرا به جلسه امروز کمیسیون نیامدند.

  • کد خبر : 27020
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار