خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/20 - 13:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون تلفیق خبرداد:

در نظر گرفتن 62 هزار میلیارد تومان برای درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 90 با تاکید بر اینکه نمایندگان برداشت از حساب ذخیره ارزی را تنها برای مقاوم‌سازی مدارس در نظر گرفتند، گفت: مبلغ 62 هزار میلیارد تومان کسب درآمد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به پیشنهاد دولت موافقت نمایندگان را کسب کرد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت(www.icana.ir)، "محمد مهدی مفتح" امروز در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران، گفت: در این کمیسیون پیشنهاد دولت مبنی بر کسب 62 هزار میلیارد تومان از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به تصویب رسید.



نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان ضمن تشکر از اجرای خوب هدفمندی یارانه ها 62 هزار میلیارد تومان کسب درآمد از این قانون را نگران کننده اعلام کردند و پیشنهادهایی برای کاهش این درآمد ارائه شد که در نهایت کمیسیون به پیشنهاد دولت رای مثبت داد.



به گفته این نماینده، بازتوزیع از کسب درآمد هدفمندی یارانه ها 6 هزار میلیارد تومان برای دولت و 56 هزار میلیارد تومان برای مردم بخش تولید و صنعت در نظر گرفته شد.



سخنگوی کمیسیون تلفیق تشریح کرد: طبق ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشورهای مدیریت کلیه فروش خدمات شرکت های دولتی به حساب خزانه داری کل واریز می شود. همچنین مالیات و عوارض قانونی این شرکت ها دریافت می شود.



به گفته نماینده مردم رزن کلیه دریافت ها از فروش خدمات شرکت ها براساس قوانین به حساب خزانه داری و کلیه پرداخت ها باید مطابق قانون صورت گیرد و عدم اجرای این بند به معنی تصرف غیرقانونی به اموال دولتی است.



این نماینده ادامه داد: در جلسه کمیسیون تلفیق بر روی درآمدهای مالیات از فرآورده های نفتی بحث زیادی شد زیرا در سال 89 مبلغ 540 هزار میلیارد تومان از فروش این فرآورده ها در نظر گرفته شد که برای فروش بنزین هر لیتر 100 تومان پیش بینی شده بود.



مفتح تشریح کرد: با توجه به افزایش قیمت بنزین نمایندگان این مبلغ را به 1600 میلیارد تومان افزایش دادند و این افزایش درآمد رقم مناسبی را در اختیار دولت برای کسب درآمد در سال 90 قرار داد.



این نماینده با بیان اینکه بر روی مالیات فروش بر سیگار نیز بحث شد، افزود: پیشنهاد دولت در این زمینه با رقم 123 هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.



به گفته مفتح سود سهام شرکت های دولتی دوباره در کمیسیون مطرح و 3900 میلیارد تومان پیشنهاد دولت به تصویب نمایندگان رسید.



این نماینده ادامه داد: مبلغ 4736 میلیارد تومان سود علی الحساب در بودجه سال 90 که پیشنهاد دولت بود موافقت نمایندگان را کسب کرد.



مفتح با بیان اینکه موضوع حساب ذخیره ارزی یکی از مباحث کمیسیون تلفیق بودجه 90 بود، تاکید کرد: برداشت از این حساب در راستای قانون برنامه پنجم توسعه فقط برای مقاوم سازی مدارس به تصویب رسید.



به گفته عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق، نمایندگان مبلغ هزار میلیارد تومان برداشت از حساب ذخیره ارزی را برای مقاوم سازی مدارس به تصویب رساندند.



وی گفت: دولت در نظر داشت از حساب ذخیره ارزی برداشت های دیگر نیز داشته باشد که نمایندگان با در نظر گرفتن احکام برنامه پنجم توسعه تمامی این برداشت ها را حذف کردند.



سخنگوی کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: در بودجه سال 90 ردیف درآمدی اختصاصی برای جمعیت هلال احمر با مبلغ اولیه 50 میلیارد تومان به تصویب رسید.



به گفته این نماینده درآمد جمعیت هلال احمر از نیم درصد عوارض واردات کسب می شود.

  • کد خبر : 42678
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار