خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/25 - 15:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حیدری دستنایی:

در تخصیص بودجه آموزش و پرورش به آموزش‌های عملی و عملی توجه شود

**سخنگوی کمیسون آموزش و تحقیقات گفت: در تخصیص بودجه سال آینده، تحولات در زمینه‌های محتوایی و ظاهری آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

"نورالله حیدری دستنایی" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت در خصوص اولویت اختصاص بودجه مورد نیاز آموزش و پروش در بودجه سنواتی در راستای تحقق اهداف و سیاست های کلی این نهاد گفت: ما نیازمند تحولی اساسی و بنیادین در آموزش و پرورش هستیم که لازمه آن اختصاص اعتبار قوی و اولویت بندی برای این اعتبارات است.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس با تاکید بر اینکه باید انقلابی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم در خصوص مولفه های این تحولات گفت: در ارکان تشکیل دهنده آموزش و پروش که بعد کالبدی (ظاهری) و محتوایی دارد باید بازبینی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در بعد ظاهری باید در فضاهای آموزشی ما تغیراتی ایجاد شود گفت: کلاس های مدارس ما باید با استانداردهای جهانی همخوانی داشته باشد و از لحاظ طراحی دکوراسیون داخلی و نور پردازی باید شکیل باشند؛ چرا که تاثیر گذاری فضا بر یادگیری دانش آموز به اثبات رسیده است و کشور های جهان به این مسئله اهتمام زیادی دارند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: توجه به فضاهای جانبی مثل کتابخانه، آزمایشگاه، سایت های رایانه ای، سالن های ورزشی و اختصاص بودجه برای تجهیز نمودن آنها باید در اولویت قرار گیرد.

حیدری دستنایی با بیان اینکه نمی توان در یک فضای بسته و در چاردیواری به آموزش مطلوب دست یافت خاطر نشان ساخت: درس پرورشی نیازمند اردوهای علمی و عملی است تا دانش آموز در یک فضای واقعی قرار گیرند.

وی در خصوص تغیر محتوایی در آموزش و پرورش با بیان اینکه نیروی انسانی ما گرفتار ناراحتی مزمنی شده است که باید رفع شود اظهار داشت: بسیاری از معلمان ما در مدارس مختلف کلاس های متفاوت را می گیرند تا بتوانند از پس معیشت خود برآیند و حتی بسیاری از آنها به جز معلمی شغل دیگری نیز دارند که این موجب می شود تا نتوانند در زمینه شغلی خود مطالعات کافی داشته باشند.

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین اظهار داشت: روش تدریس معلمان باید تغییر کند؛ چرا که روش هایی فعلی به قدری مهجور است که به محض اینکه زنگ پایان کلاس نواخته می شود؛ دانش آموز از کلاس فرار می کند؛ در صورتی که اگر روش تدریس معلم و نحوه رفتار او با دانش آموز صحیح باشد دانش آمورز برای ترک کلاس این همه اشتیاق ندارد.

دستنایی یاد آور شد: تدریس باید با روش هایی مکمل و از طریق تفکر و تعقل همراه باشد.

وی در پایان تصریح کرد: باید در تخصیص بودجه تحولات در زمینه های محتوایی و ظاهری آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

  • کد خبر : 38041
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار