خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/04 - 08:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
آلیا:

در ارائه تسهیلات به خانواده شهدا و ایثارگران سلیقه ای عمل می شود

**رئیس فراکسیون حمایت از معلولان و جانبازان با تاکید بر اینکه در ارائه تسهیلات به خانواده شهدا سلیقه ای عمل می شود، گفت: شائبه هایی که در رابطه با ارائه تسهیلات به خانواده شهدا در جامعه بر سر زبان افتاده است فشار مضاعفی برای خانواده شهداست و کرامت و عزت آنها چنین مسئله ای را قبول نمی کند.

"فاطمه آلیا" در گفت وگو با خبرنگار خانه  ملت  8  سال دفاع مقدس ملت ایران  را پس از حادثه عاشورا  حماسه ای بی نظیر در تاریخ دانست و گفت: رزمندگان و شهدای ما مانند شهدای عاشورا تنها برای استقرار و تقویت اسلام و مبارزه با دشمنان اسلام به جبهه رفتند.

 نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانواده شهدا در این راه ایثار و فداکاری بزرگی از خود نشان دادند افزود: خانواده ها و همسران شهدا  با رضایت فرزندان و همسران خود را در این راه تقدیم کردند و تنها چیزی که برای آنها مهم بود سربلندی و عزت کشور بود.

وی ادامه داد: امروز که بیش از دو دهه از آن سال ها و دفاع مقدس می گذرد وظیفه ماست تا با توجه به انتظارات  خانواده شهدا و برآورده کردن مطالبات به حق آنها دین  خود را به بازماندگان جنگ تحمیلی ادا کنیم.

آلیا با بیان اینکه مطالبات و انتظارات خانواده شهدا  بیشتر معنوی است تاکید کرد: تکریم شهدا و زنده نگه داشتن راه آنها و ترویج فرهنگ ایثار و حفظ عزت و احترام خانواده شهدا  انتظاراتی است که  بازماندگان شهدا دارند.

رئیس فراکسیون حمایت از معلولان و جانبازان  با اشاره به سخن امام خمینی (ره) در رابطه با خانواده شهدا و ایثارگران گفت: اینکه چگونه عزتمندی خانواده شهدا حفظ شود مساله مهمی است  و همانگونه که امام فرمودند نباید اجازه داد خانواده شهدا و ایثارگران درگیر و دار مشکلات زندگی آسیب ببینند.

آلیا با بیان اینکه  نظام جمهوری اسلامی تا حدودی توانسته است برخی مشکلات این عزیران را حل کند تصریح کرد: مساله تکریم خانواده شهدا از دغدغه های مقام معظم رهبری  و شخص رئیس جمهور است و این بزرگواران به صورت سرزده به این خانواده ها سر می زنند اما لازم است مجموعه های دیگر نیز توجه ای بیشتر به این عزیزان داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: در مجلس هفتم تلاش شد تا با تصویب طرح خدمت رسانی به ایثارگران بخشی از مشکلات این قشر که نادیده گرفته شده است در قانون دیده شود  و قوانینی برای حل مشکلات مربوط به اشتغال و تحصیل آنها در نظر گرفته شود که متاسفانه پس از رفت و آمدهای بسیار در مجمع تشخیص مصلحت این طرح مسکوت ماند.

نایب دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  تاکید کرد: نداشتن قانونی در این مورد  باعث می شود در ارائه تسهیلات به خانواده شهدا که شامل خانواده شهدای ارتش،نیروی دریایی ،نیروی هوایی و... می شود سلیقه ای عمل شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تصویب قانون جامعه خدمات رسانی به ایثارگران می تواند ضمن حفظ احترام خانواده شهدا در رفع مشکلات معیشتی  آنها موثر باشد.

  • کد خبر : 28115
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار