خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/02 - 19:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات:

دانشجو در کمیسیون حاضر نشد؛ نمایندگان خواستار توضیح شدند

**سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از برگزار شدن جلسه امروز کمیسیون بدون وزیر علوم و تحقیقات خبر داد و افزود: غیبت آقای دانشجو موجب گلایه و نارضایتی اعضای کمیسیون شد و به همین دلیل نمایندگان خواستار توضیح ایشان در این رابطه شدند.

"نورالله حیدری‌دستنایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، اظهار داشت: در جلسه امروز قرار بود وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی از بحث خروج بخشی از این وزارتخانه به سایر استان‌ها و همچنین بازنشستگی اساتید ارائه کنند که با ارسال نامه‌ای اعلام کرد امکان حضور در جلسه امروز را ندارند.

وی افزود: همین امر موجب ناراحتی و گلایه اعضای کمیسیون شد و آنها خواستار پاسخگویی وزیر علوم  شدند.

نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس، تاکید کرد: کارشناس ارشد مرکز پژوهش‌ها نیز در رابطه با نحوه بازنشستگی اساتید دانشگاه‌ها قرار بود در حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی ارائه کند که این کار در غیاب وزیر صورت گرفت.

حیدری ‌دستنایی موضوع گزارش مرکز پژوهش های مجلس را مرتبط با بازنشسته کردن اساتید باسابقه از سوی وزارت علوم عنوان کرد و گفت: در این گزارش بازنشسته کردن اساتید با 30 سال سابقه کار با سایر کشورها مقایسه شده بود. در واقع باید مشخص شود روند وزارت علوم برای بازنشسته کردن اساتیدی که هنوز هم به آنها نیاز است؛ با استانداردهای جهانی همخوانی دارد یا نه؟

وی تاکید کرد: ما باید مبنای علمی و تجربی در دسترس داشته باشیم و با این ملاک‌ها با وزیر گفت‌وگو کنیم و بدانیم که توجیه این کار آیا ورود نیروهای جدید و جوان به دانشگاه‌ها است یا مساله دیگری در میان است.

  • کد خبر : 25875
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار