خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/16 - 15:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محجوب با اشاره به مشکلات سازمان تامین اجتماعی:

داشتن بار مالی دلیل موجهی برای عدم اجرای قانون نیست

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ما در سازمان تامین اجتماعی گرفتاری‌های ادواری در تمام زمینه‌ها داریم، گفت: داشتن بار مالی برای عدم اجرای یک مصوبه دلیل موجهی نیست.

"علیرضا محجوب" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص عدم اجرای صحیح بیمه قالیبافان از سوی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: متاسفانه این‌گونه قوانین و مصوبات در سازمان تامین اجتماعی به خوبی و به درستی اجرا نمی‌شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، افزود: برخی قوانین ناقص و برخی دیگر بیش از آنکه قانون مشخص کرده باشد اجرا می‌شوند، استدلال آنها مبنی براینکه اجرای برخی قوانین صدمات مالی دارد شاید درست باشد؛ اما قانون زمانی که قانون شد لازم‌الاجرا است.

وی با تاکید براینکه دستگاه مجری مکلف به اجرای قانون است، گفت: دستگاه مجری باید پیگیری‌های لازم را برای تخصیص اعتبارات و بودجه از حکم‌کننده انجام دهد به این جهت که دلیل داشتن بار مالی دلیل موجهی برای عدم اجرای قانون نیست.

محجوب تصریح کرد: مسئولان سازمان تامین اجتماعی مطلع باشند که مجلس و هیات تحقیق و تفحص  می تواند برابر با اختیاراتش کسانی را که عمدا از اجرای قوانین خودداری می‌کنند را به دادگاه معرفی کند.

وی افزود: قوانین باید جدی گرفته شوند، حتی اگر این قوانین زیان مالی داشته باشند که آن هم جای جبران دارد و راهش این نیست که یک عده‌ای که جزو محروم‌ترین نیروهای کار هستند، از ضروری‌ترین خدمت‌ها محروم شوند.  

  • کد خبر : 35180
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار