خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/02 - 20:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

خوشه‌های خرمای بم خشکیده؛ مسئولان دریابند

**خشکیدگی خوشه خرما در شهر بم باعث زیان کلان کشاورزان این شهر شده است و نماینده مردم این شهر از مسئولان می‌خواهد تا به این وضع رسیدگی کنند.

"موسی غضنفرآبادی" با بیان اینکه آفتی با نام خشکیدگی خوشه خرما گاهی تمام محصولات کشاورزان را از بین برده است، به خبرگزاری خانه ملت گفت: به طور متوسط نیمی از محصولات خرمای این استان به دلیل این آفت از بین رفته است، ولی برخی از کشاورزان تمام محصولات خرمای خود را از دست داده اند.

این آفت در خوشه های خرما را را خشک می کند و محصول نهایی را از بین می برد؛ این درحالی است که تنها محصول کشاورزان این منطقه خرماست؛ میوه ای که از نظر کیفیت بهترین نوع خرما در دنیا محسوب می شود.

غضنفرآبادی تصریح کرد: این ضایعه ای زجرآور برای مردم بم است؛ چرا که بارآوردن خرما و به ویژه گردافشانی این محصول که باید با دست انجام شود بسیار سخت است.

به گفته نماینده بم، هرچند سال گذشته عده ای از کشاورزان محصولات خود را بیمه کردند، اما امسال به دلیل افزایش حق بیمه نتوانستند چنین کنند و آنها مانده اند و این محصولات خشکیده.

غضنفرآبادی از رئیس جمهور و وزیر کشاورزی خواست تا به بم سفر کنند و این وضع را ببینند و چاره ای برای رفع خسارت این کشاورزان بیندیشند.

هنوز از سوی وزارت کشاورزی و یا هیچ نهاد مسئولی علت خشکیدگی خوشه خرماهای بمی مشخس نشده؛ ولی گمانه زنی ها از گرمای بیش از حد چند ساله اخیر می گوید که می تواند دلیل این اتفاق باشد.

  • کد خبر : 23073
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار