خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/02 - 18:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کرمی تاکید کرد:

خطرناک‌ترین جاده جنوب کشور نیازمند توجه دولت و مجلس

**نماینده مردم کرمان درباره جاده پرحادثه کرمان- بم تاکید کرد باید مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس به این شاهراه ارتباطی توجه بیشتری داشته باشند.

مسیر کرمان- بم از خطرناک ترین جاده های کشور است که به گفته پلیس راه کشور، میزان تصادف های امسال 40 درصد در این جاده بیشتر از سال های پیش شده و این درحالی است که علی رغم درخواست های مکرر مردم و مسئولان محلی 85 کیلومتر از این جاده یک بانده است و بیشتر تصادف ها مربوط به این بخش از جاده!

"غلامرضا کرمی"، در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت درباره اهمیت جاده کرمان- بم تاکید کرد: این جاده یک مسیر اصلی و بین المللی است که بخش عمده آن در کرمان است و از طریق آن چابهار زاهدان به مرکز کشور وصل می شوند.

به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی، این جاده همه شلوغ است، اما در مواقعی است سال به دلیل اینکه شهرهای جیرفت و کهنوج مناطقی کشاورزی در مسیر این جاده محسوب می شوند، این جاده شلوغ تر از همیشه است.
علت کندی اجرای این طرح از سوی مسئولان کمبود اعتبار اعلام شده است و این درحالیست که پس از زمین لرزه بم بانک جهانی برای اجرای باند دوم این محور، اعتبار مورد نظر را تخصیص داد که به دلیل تعلل در دریافت آن این بودجه تخصیص نیافت و هم اینک جاده بم - کرمان با مشکل کمبود اعتبار مواجه است.

کرمی درباره اینکه مقصر این امر کیست اظهار نظری نمی کند و ادامه می دهد: باید توجه داشته باشیم این جاده ای بین المللی است و همه مسئولان باید پیگیر ساخت وایمن سازی آن باشند.

به گفته نماینده کرمان هرچند مجلس در زمینه قانون گذاری و سخت گیری بر رانندگان و توجه آنان به مسائل ایمنی کارهای خوبی انجام داده، ولی باید کارهای فرهنگی، عمرانی، قانون گذاری و... برای رفع این مشکل در کنار هم پیش رود.

  • کد خبر : 23050
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار