خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/03 - 10:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نوباوه وطن:

خصوصی سازی مسائل فرهنگی موجب ضایع شدن حق مردم می‌شود

**عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به نقد یکی از دانشجویان در دیدار با رهبر معظم انقلاب مبنی بر مجزا حوزه فرهنگی از سیاست های اصل 44 گفت: خصوصی‌سازی مسائل بهداشتی و فرهنگی موجب ضایع شدن حق مردم می‌شود و امری کاملا ناصحیح است.

"بیژن نوباوه وطن" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت در پاسخ به این سوال که آیا مسائل فرهنگی و بهداشتی می‌تواند شامل اصل 44 شود گفت: مسائل فرهنگی و بهداشتی باید به سمت اصل 43 قانون اساسی برود نه اصل 44 چرا که خصوصی‌سازی در مورد مسائل فرهنگی و بهداشتی اصلا معنایی ندارد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه در دنیا در هیچ کشوری مسائل فرهنگی و بهداشتی خصوصی‌سازی نمی‌شود، گفت: حتی کشورهایی مثل آمریکا که بیمه همگانی ندارند امروز برای خدمت‌رسانی از طریق دولت در این زمینه‌ها عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در اصل هدفمند کردن یارانه‌ها وجود دارد این است که بتوانیم خدمات بیمه‌ای و بهداشتی را در سطح کشور گسترش دهیم و اگر قرار باشد به بخش خصوصی ببریم این می‌شود که برای یک عمل قلب 30 میلیون از مردم پول می‌گیرند.

نوباوه همچنین در رابطه با خصوصی سازی مسائل فرهنگی گفت: شاید در مسائل فرهنگی بتوان یک بخشی از آن را خصوصی‌سازی کرد اما اینکه کل مسائل فرهنگی خصوصی‌سازی شود به نظر بنده یک اصل کاملا ناصحیح است.

وی خاطرنشان کرد: خصوصی‌سازی مسائل فرهنگی و بهداشتی امری کاملا غلط است که موجب ضایع شدن مردم می‌شود.

رهبر معظم انقلاب 31 مرداد در دیدار دانشجویان با ایشان اشکال یکی از دانشجویان درباره تولید نشدن کالاهای فرهنگی متناسب با عدالت و دیگر ارزشهای اسلامی را، صحیح دانسته و فرمودند: مدیریتهای فرهنگی از جمله صدا و سیما، سازمان تبلیغات و حوزه هنری باید در این زمینه بیشتر کار کنند.

  • کد خبر : 25892
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار