خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/05/04 - 16:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جعفری با اعلام ادامه بررسی لایحه جامع خاک در کمیسیون کشاورزی:

خاک و منابع خاکی کشور در لایحه جامع خاک به دقت تعریف می‌شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، از ادامه بررسی لایحه جامع خاک در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: تاکنون کلیات این لایحه و مواد یک و دو آن که به تعریف موارد ضروری لایحه اختصاص دارند، در کمیسیون کشاورزی به تصویب رسیده است.


"عیسی جعفری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) از تصویب مواد یک و دو لایحه جامع خاک در نشست امروز (سه‌شنبه چهارم مرداد) خبر داد.



نماینده مردم کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی، در تشریح ماده یک لایحه جامع خاک که به مباحث کلی این لایحه مربوط می‌شود، گفت: در ماده یک تمام موسسات دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی موظف شده‌اند تا از قوانین مصوب در این لایحه تبعیت کنند.



در ماده یک لایحه جامع خاک آمده است: به منظور حفاظت کمی و کیفی، کاربرد درست و بهره‌برداری اصولی و جلوگیری از تخریب و  آلودگی خاک و بهسازی خاک‌های تخریب شده، تمامی وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند مفاد این قانون را اجرا کنند.



 



تعریف دقیق خاک و منابع خاکی در لایحه جامع خاک



سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که ماده دو لایحه جامع خاک به تعریف مفاهیم موجود در این لایحه اختصاص دارد، افزود: در این ماده به‌طور دقیق تعریف شده است که خاک چیست، منابع خاکی کشور از چه بخش‌هایی تشکیل می‌شود، منابع آلوده کننده خاک چیست و آلودگی خاک شامل چه موضوعاتی می‌شود.



در ماده دو لایحه جامع خاک آمده است: تمامی اراضی که توان تولید محصولات کشاورزی، مرتعی، جنگلی و صنعتی را دارند و امور زیر بنایی در گستره آنها انجام می‌گیرد، منابع خاکی کشور به‌شمار می‌روند.

  • کد خبر : 54974
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم