خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/03 - 19:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در صورت اجرای درست مفاد سند ملی تحول در آموزش و پرورش

حیدری: حقوق معلمان با اساتید دانشگاه همتراز می‌شود

**عضو کمیسیون آموزش، با بیان ایدآل های سند ملی تحول در آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر مفاد این سند به درستی اجرا شود و نخبگان برای تدریس به آموزش و پرورش بیایند، معلمان همتراز با اقشار پردرآمد کشور، حقوق دریافت می کنند.

رئیس جمهور دیروز سند ملی تحول در آموزش و پرورش را در نشست شورای عالی آموزش و پرورش امضاء کرد و وزیر آموزش و پرورش درباره این سند گفت: در تدوین این سند نخبگان آشنا به فلسفه آموزش و پرورش اسلامی، مشارکت داشته‌اند تا مشکلات آموزشی و پرورشی حل شود.


از سوی مجلس شورای اسلامی، مرحوم «محمدعلی حیاتی» و «نورالله حیدری» در در شورای عالی آموزش و پرورش حضور داشتند که حیدری با ابراز رضایت از تصویب چنین سندی به خبرگزاری خانه ملت گفت: این سند تلاش می کند تا آهنگ رشد آموزش با علم و فناوری را همسو کند.

وی ادامه داد: برای تغییر در سیستم پذیرش و گزینش نخبگان و فرهیختگان طبق این سند قرار است که مشوق هایی در نظر گرفته شود؛ به طوری که در بحث تراز حقوقی مزایا حقوق معلمان با پزشکی و اساتید دانشگاه برابری کند.

حیدری لزوم تغییر در روش کار معلمان را از دیگر بندهای سند ملی تحول در آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: در نظام تدریس ما متاسفانه معلم متکلم وحده است و بچه ها هم گوش می دهند، در حالی که امروز باید محتوای دروس به گونه ای مشارکتی پیش برود.

به گفته مخبر کمیسیون آموزش در متن کتاب ها نیز به گونه ای باید عمل کنیم تا از همان دوره ابتدایی بچه ها خلاق و متفکر بار بیایند و درس فقط محدود به محیط کلاس نباشد و نمره ارزشیابی آنها فقط روی برگه نیاید و توانمندی آنها هم لحاظ شود.

نماینده مجلس در شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم تجهیز مدارس به فناوری های نوین است تا فرزندانمان با قابلیت های این فناوری های در جهت نوآوری آشنا شوند.

در حال حاضر به نظر می رسد رسالت آموزش و پرورش تنها به تدریس و فرستادن دانش آموزان به دانشگاه محدود شده است، این در حالی است که طبق سند ملی تحول در آموزش و پرورش باید کیفیت آموزش به صورتی باشد که دانش آموز دیپلم گرفته مهارت استفاده از آموخته های خود را داشته باشد و بتواند وارد بازار کار شود.

هرچند این سند افق آینده ای مطلوب و ایدآل را ترسیم می کند، اما نوع اجرای مفاد آن اهمیت بسیاری دارد که حیدری در این باره معتقد است: موفقیت مفاد این سند در گرو مجریان قابل است؛ به طوری که اگر وزارت آموزش نتواند مخاطبان خود را به درستی اقناع کند و همچنین برای گرفتن اعتبارات لازم کوتاهی کند و دولت نیز دیگر دستگاه ها را ملزم به کمک به آموزش و پرورش نکند، مفاد این سند اجرایی نمی شود.

  • کد خبر : 23189
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار