خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/01 - 13:29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده اهواز:

حل ناامنی‌های اجتماعی در گرو پیگیری سریع و برنامه‌ریزی بلندمدت است

**نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درخصوص جلسه برگزار شده با وزیر کشور در حضور رؤسای مجامع استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: در حاشیه این جلسه موضوعات مهمی با وزیر کشور مطرح شد که به عنوان نماینده اهواز نسبت به پیگیری آنها تأکید کرده‌ام.

"شبیب جویجری" در گفتگو با فرهنگ جنوب گفت: بحث ناامنی‌های اجتماعی در شهرستان اهواز در 3 پروسه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت از جمله مواردی بود که معتقدیم باید مورد توجه قرار گیرد و این مسئله با وزیر کشور مطرح گردید.

به گفته جویجری در اقدامات کوتا‌ه‌مدت به منظور رفع ناامنی‌های اجتماعی شهرستان اهواز نیروی انتظامی این شهرستان باید هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر تجهیزات حمایت‌های لازم را به طور جدی اعمال کند و در برنامه‌های بلندمدت خود به شکل فرهنگی و با بالا بردن سطح سواد و آموزش و همچنین کاهش نرخ بی‌سوادی به حل این معضل بپردازد.

نماینده مردم اهواز تصریح کرد: کاهش نرخ بیکاری و رساندن آن به حداقل از جمله مواردی است که نیازمند یک برنامه‌ریزی بلندمدت است و حل این مسئله مانع بسیاری از ناامنی‌های اجتماعی و بزهکاری‌ها خواهد شد.جویجری معتقد است تقلیل جدی بزهکاری و ناامنی اجتماعی نیازمند یک برنامه‌ریزی بلندمدت در بخش فرهنگ، آموزش و اقتصاد است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی به بررسی بحث تقسیمات کشوری و گره خوردن توسعه شهر اهواز با این امر پرداخت و گفت: در حال حاضر خدمات‌رسانی به اهواز و توسعه همه‌جانبه آن با مسئله تقسیمات کشوری گره خورده است به طوری‌که ما حدود 7 تا 8 نقطه در تقسیمات کشوری داریم که نیازمند ارتقا هستند.

وی در ادامه به شهرستان شدن «باوی» و ابلاغ آن اشاره کرد و اظهار داشت: این مسئله در حال ابلاغ است و این قبیل اقدامات جای تشکر فراوان دارد اما همراستا با شهرستان شدن «باوی» پیگیر هستیم تا بخش محروم «حمیدیه» براساس تقسیمات کشوری به شهرستان ارتقا یابد و پس از آن نیز دهستان‌های «غنظانیه»، «اسماعیلیه» و «کوت عبدالله» به بخش و چند روستای «قلعه چنعان»، «جنگلیه»، «عمریه»، «کوت سیدصالح»، «دغاغله» و «الهایی» به شهر تبدیل شوند.

جویجری افزود: همچنین در تلاش هستیم تا منطقه «عیندو» که به شهر اهواز چسبیده است طبق دستور رئیس‌جمهور به شهر اهواز ملحق شود و تأکیدات لازم در این زمینه را با وزیر کشور داشته‌ایم و امیدواریم دستورات ایشان در این زمینه عملیاتی شوند.

نماینده مردم اهواز اظهار داشت: در صورت ارتقای تقسیمات جغرافیایی اهواز بودجه‌های اختصاصی آنها نیز ارتقا می‌یابد و این امر تاحدودی از بار بودجه‌ای کلان‌شهر اهواز کاسته و آهنگ عمران شهری و روستایی را توسعه می‌دهد.

به گفته جویجری تمام موارد تقسیمات جغرافیایی و بودجه‌های اختصاصی آنها به مانند حلقه‌های مرتبطی هستند که ارتقای بودجه‌ای آنها تسریع در عمران را به همراه دارد.

  • کد خبر : 25710
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار