خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/20 - 15:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ترابی:

حل مشکل کارآفرینان برای توسعه ضروری است

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا هنگامی که مشکلات و موانع فراروی کارآفرینان رفع نشود نمی‌توان انتظار داشت مشکلات تولیدکنندگان کاهش یابد.

"نصرالله ترابی" در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارآفرینان، گفت: کشور بیش از هر زمانی نیازمند افرادی است که با علم و نبوغ استعداد ذاتی خود چرخ های اقتصاد و توسعه کشور را به حرکت در آورند.
وی خاطرنشان کرد: کارآفرین کسانی هستند که نخبه اقتصادی بوده و از راه های میان بر و کوتاه به اهداف و نتایج بلند توسعه یافتگی دست می یابند.
نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جمهوری اسلامی ایران برخلاف کشورهای توسعه یافته تعریف خاصی برای کارآفرینی مطرح نشده است؛ همین موجب شده تا مشکلات عدیده ای پیش روی افراد قرار گیرد.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه گفت: با توجه به اینکه افراد کارآفرین به طور عمده در بخش خصوصی فعالیت دارند، این موضوع ضرورت توجه به بحث کارآفرینی در بخش خصوصی و زدودن برخی نگرش های منفی را بیش از پیش جدی کرده است.
ترابی برون رفت از مشکل اشتغال که امروزه یکی از مباحث جدی جامعه ما به حساب می آید را توجه به کارآفرینی دانست و افزود: حل مشکلات و موانع کارآفرینان موجب خواهد شد کشور در جاده توسعه یافتگی قرار گیرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های اخیر ما شاهد این بودیم که برخی افراد سودجو تحت عنوان کارآفرینان فرصت طلبی های زیادی در خصوص اخذ وام های اشتغال زا داشته اند، با نظام مند افراد کارآفرینان ما شاهد کوتاه شدن دست این اشخاص (سودجو) خواهیم بود.

  • کد خبر : 27160
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار