خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/25 - 15:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
شجاعی:

حفره های حسابرسی عامل فساد است

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به حفره های حسابرسی در مجموعه کشور از اصلاح قانون خبر داد.

حسن شجاعی علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به خلاء های موجود در سازمان بازرسی، گفت:  با حضور رئیس سازمان بازرسی  در کمیسیون اصل 90، با ارائه گزارش عملکرد این سازمان خلاء ها و ضعف ها در حسابرسی کشور احصاء شد.



نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید به این نکته اشاره کرد بین دو حسابرسی سازمان حسابرسی که سازمان  دولتی و مجمع عمومی آن با حضور مسئولین دولتی شکل گرفته است در مقابل جامع حسابداران که مرتبط با بخش خصوصی است تفاوت دارد.



وی توضیح داد: تفاوت این حسابرسی از این جهت هزینه حسابرسی ها است، به عبارتی چه سازمان حسابرسی کار را انجام می دهد چه جامع حسابداران هزینه حسابرسی را شرکت ها پرداخت می کنند؛ با این کار عملا استقلال حسابرسی زیر سوال رفته است، حسابرسان امکان ارائه گزارش خلاف آن چیزی که هیات مدیره شرکت ها می خواهند را ندارند و در واقع یکی از حفره های جدی نظارتی در موضوع حسابرسی همین امر است.



این نماینده مجلس بیان کرد: درصدد هستیم  با اصلاح قانون استقلال حسابرسان را تامین کنیم تا بتوانند مستقلا به حسابرسی بپردازند تا این حفره هایی که به لانه های تخلف، جرم و فساد تبدیل شده است از بین می رود.



نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است با همکاری سازمان بازرسی و کمیسیون طرحی برای اصلاح قانون ارائه کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 310056
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار