خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/09/29 - 17:46
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کرمی راد خبر داد:

حضور صالحی در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از برگزاری جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر امور خارجه خبر داد.


محمد کرمی راد در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزئیات جلسه بعداز ظهر امروز (سه شنبه 29 آذر) کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت: در ادامه دیدارهای اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با مسئولان وزارت خارجه، آقای صالحی به همراه معاونان خود در جلسه امروز این کمیسیون حضور پیدا کردند.



نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزیر امور خارجه در جلسه امروز گزارش مفصلی را درباره تحولات و مسائل منطقه­ای مطرح کرد و معاونان وی نیز به تناسب، نسبت به نوع ماموریت و مسئولیت های محوله توضیحاتی را ارائه کردند.



وی بیان کرد: همچنین در جلسه امروز وزیر خارجه به معرفی موارد انتصابی در این وزارتخانه همچون آقای عراقچی و یکی دیگر از مسئولان که در جلسه حضور داشتند، پرداخت.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: در پایان جلسه نیز نمایندگان سوالات و نقطه نظراتی را مطرح کردند که پاسخ هایی از سوی وزیر خارجه و معاونان وی داده شد.



همچنین به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر محترم امور خارجه و معاونین محترم ایشان بعدازظهر امروز در محل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تشکیل و آخرین تحولات منطقه و جهان مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.



در آغاز این جلسه مشترک دکتر صالحی گزارش تفصیلی از آخرین تحولات سوریه و روند رو به بهبود آن و تحرک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه به ویژه عراق و ترکیه و سوریه در این زمینه ارائه نمودند و اظهار امیدواری کردند بحران سوریه با کمک کشورهای منطقه به طرف حل شدن برود.



وزیر امور خارجه کشورمان در زمینه آخرین تحولات عراق ضمن ابراز خرسندی از خروج نیروهای آمریکایی از عراق اظهار داشت: موضع قاطع دولت و مجلس عراق در اخراج سازمان تروریستی منافقین از این کشور قابل قدردانی است.



وزیر امور خارجه کشورمان در روابط با عربستان و سفر وزیر اطلاعات به این کشور اظهار نمود: این سفر درخصوص مذاکرات مسائل امنیتی منطقه و تلاش برای یافتن راه حل مناسب و منطبق بر منافع دوجانبه بود.



در ادامه این بحث امیر عبدالهیان معاون کشورهای عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه آخرین تحولات مصر را تشریح نمود و گفت: ارزیابی از روند تحولات این است که حرکت مردم در جهت استقرار نهادهای مردمی مسیر طبیعی خود را طی می‌کند.



معاون وزیر امور خارجه در حوزه کشورهای عربی در زمینه آخرین تحولات یمن اظهار نمود: تحولات یمن نشان داده است که اراده مردم در این کشور حرف آخر را خواهد زد و طرح‌های غیرمنطبق با واقعیت‌ها، نمی‌تواند بر اراده مردم غالب شود.



امیر عبدالهیان در زمینه آخرین تحولات بحرین اظهار نمود:‌تحولات بحرین یک مسئله کاملا داخلی است و بدون توجه به حقوق اکثریت مردم قابل حل نخواهد بود.



در این جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به طرح سوالات و ارائه نقطه‌نظرات خود در زمینه و نقش و مواضع سایر کشورها و قدرت‌های موثر در تحولات منطقه و نیز اقدامات صورت گرفته در جهت روابط با کشورهای منطقه به ویژه کشورهایی که با موج بیداری اسلامی مواجه باشند، پرداختند که وزیر امور خارجه و معاونین ایشان در پاسخ مطالبی را مطرح کردند.



همچنین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این جلسه مشترک ضمن تقدیر از ظرفیت کارشناسی وزارت امور خارجه اظهار نمود: امروز تمام ظرفیت آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای و اروپایی در مقابل جمهوری اسلامی ایران صف‌آرایی نموده است. با وجود این جمهوری اسلامی ایران در این مصاف نابرابر براساس قضاوت جهانی برنده است.



بروجردی در پایان بر ضرورت بهره‌گیری دستگاه سیاست خارجی از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی تاکید نمود و گفت: ظرفیت بسیار خوبی در مجلس برای تحقق اهداف نظام در عرصه سیاست خارجی وجود دارد که باید استفاده بیشتری از آن صورت گیرد.

  • کد خبر : 65373
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم