خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/23 - 10:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
اخوان تأکید کرد

حذف سیاست‌های کنترل جمعیت برنامه ریزی دقیق می‌طلبد

**نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی درباره نظر رئیس جمهور بر حذف سیاست های تنظیم خانواده و کنترل جمعیت گفت: این کار زمانی شدنی است که امکانات لازم برای این نسل و نسل‌های بعدی فراهم شده باشد.

بهمن اخوان در گفت‌وگو با هفته‌نامه «وقایع استان» مرکزی گفت: من برای دیدگاه‌های رئیس‌جمهور و همه مسئولان احترام قائلم، اما دیدگاه خود را مطرح می‌کنم و بدون قصد تخریب هیچ کس، بر اساس نظر کارشناسی خود فکر می‌کنم ما زمانی می‌توانیم افزایش زاد و ولد داشته باشیم که با بررسی کارشناسانه به این نتیجه برسیم که امکانات آینده شامل اشتغال، مسکن، تولید و...  را تأمین‌کرده باشیم.

وی ادامه دارد: باید به میزان تولید مواد غذایی، امکانات تحصیلی، امکانات ازدواج و... مورد نیاز نسل بعدی بیندیشیم و ببینیم آیا می‌توانیم آینده امنی برای ایشان فراهم کنیم.

او  افزود: اگر رئیس‌جمهور برنامه‌های خود برای آینده این نسل را تشریح کند، بهتر است. اما اگر می‌خواهیم هر اظهار‌نظری در این زمینه داشته باشیم، باید مبتنی بر بررسی کارشناسی باشد.

اخوان همچنین درباره سخنان رئیس‌جمهور راجع به کاهش سن ازدواج در جوانان گفت: امروز یکی از دغدغه‌های جوانان ما برای ازدواج، بحث اشتغال، مسکن، تأمین هزینه‌های ازدواج و... است. اگر هدف از ازدواج، ارضای غریزه جنسی است، من راجع به آن بحث صحبتی ندارم. ما اگر هدف از ازدواج، تشکیل خانواده است، باید زیرساخت‌ها را در نظر بگیریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: بعضی دولت‌ها و کشورها، از جمله کشورهای اسلامی چون مالزی، وام‌هایی با بهره سه درصد برای تأمین لوازم زندگی، وام مسکن و... به جوانان می‌دهند و همچنین برای ایشان اشتغال هم فراهم می‌کنند.

او با اشاره به بنیان‌های ارزشی کشور اذعان کرد: ما یک کشور اسلامی هستیم و نه یک کشور غربی که مجاز بدانیم جوانان ما غریزه جنسی خود را در چارچوب‌هایی خارج از ازدواج هم ارضا کنند. ما برای اعتقادات و ارزش‌های خود احترام قائلیم و نمی‌توانیم به جامعه خود، این نوع ارتباطات را توصیه کنیم. بنابراین باید زمینه تسهیل ازدواج را فراهم کنیم.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان تأکید کرد: 80 درصد از دستاوردهای ازدواج، تشکیل کانون گرم خانواده است که باید امکانات تشکیل آن را برای جوانان فراهم کنیم. اگر رئیس‌جمهور قصد دارد سن ازدواج را کاهش دهد، باید وام‌ها و تسهیلاتی را برای جوانان در نظر بگیرد که مشکلات اشتغال و مسکن و...  ایشان برای ازدواج حل شود و طلاق‌ها هم کاهش یابد. تنها در این صورت است که توصیه به کاهش سن ازدواج، عقلایی است.

او تصریح‌کرد: هر مسئولی در نظام جمهوری اسلامی وقتی می‌خواهد بحثی را مطرح کند، باید به تأمین زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق آن فکر کند. اگر پیشنهادی دارند، باید برنامه دقیقی برای اجرایی کردن آن ارائه دهند.

وی مشکلات فعلی جوانان را چنین برشمرد: امروز ما بین 6 تا 10 میلیون بیکار و 7- 6 میلیون معتاد داریم. از هر 10 ازدواج، 5- 4 مورد آن به طلاق منجر می‌شود. جوانان افسردگی دارند و با این همه مشکلات، چطور می‌توانیم از ایشان انتظار ازدواج و تولید نسل داشته باشیم. این زمانی میسر است که همه زیرساخت‌های ما آماده باشند و بعد این توصیه را عملی کنیم. اما امروز این کار ممکن نیست.

  • کد خبر : 37751
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار